• Anonym (ledsen fru)

Har alla män svårt för att skriva SMS?

Jag skriver trevliga sms till min man, och avslutar ofta med puss eller nåt hjärta men jag får aldrig nåt tillbaka. jag kan få "ok", eller annan ren fakta. Ibland svarar han inte ens. Likadant vid samtal, fast där är det lättare att tvinga fram ett "puss"

Har påpekat att det är såna små vardagliga saker som gör mig glad, men det verkar inte bita.

Han är just nu iväg på resa dessutom och då trodde jag han skulle sakna mig, men det verkar inte så. Isåfall döljer han det väldigt väl :/

Hur är din man?

• Svar på tråden Har alla män svårt för att skriva SMS?
  • Anonym

Vi män lever i verkligheten. Män gillar inte att leva sina förhållanden över en telefon mef gulligull *PUSS OCH KRAM*
    Sedan är det väldigt jobbigt att sitta och knappa på en telefon, jag hatar själv sms och undviker att skriva med än högst nödvändigt.

Fina kommentarer och uppskattning visar jag i verkligheten. 
    Skulle min fru lacka för att jag inte skrev puss i sms så skulle jag tro att hon blivit galen.

• Anonym

Nej. Min kille sms:ar mer än gärna med mig, även min bästa killkompis skriver omtänksamma sms Alla är olika..

• Cecese

Tror inte det har något med könet att göra. Jag är kvinna och jag hatar att skriva sms. Om jag vill något så ringer jag hellre.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Anonym

Jag svarar ytterst sällan på sms över huvud taget.. kan ibland ta upp till en vecka innan jag läser dom...

• MatsAtari

Tycker det är skitjobbigt att skriva SMS.
    Beror väl på vilken telefon man har också?
    Tre knaptryckningar per bokstav är inte direkt smidigt...

• riboflavin

Jag är tjej och jag svarar aldrig på sms om det inte fanns en fråga ställd, om jag får "gulliga" sms av min sambo så tycker jag att han kan ta och pallra sig hem och ge mig en kram i stället.
    Jag ogillar dessutom att prata i telefon, så min sambo ska vara glad om han får några som helst livstecken ur mig när han eller jag är bortrest.
    Skickar sms gör jag bara när det rör praktiska saker, typ om hunden mår bra mm ;)

Antagligen är din man likadan, en praktiker.

Berätta för honom hur glad du skulle bli om han engagerade sig i att skicka något gulligt sms då och då, så ska du se att rätt vad det är så kommer det ett "puss äd" gubben kan antagligen inte läsa tankar... 

• UpsyDaisy

Min kille skickar mig gulliga sms typ HELA tiden! Jag blir så trött på det! :( Jag tycker inte heller om att prata i telefon.

• Rödaskor

Det är olika tycker jag, hur killar svara på sms eller inte.
    Jag har vart tillsammans med en kille som skickade sms nästa hela tiden. Jag var alltid tvungen att svara och var tvungen att skicka ett minst antal sms om dagen till honom och alltid avsluta med jag älskar dig. Detta var även om vi sågs på kvällen. Att säga att jag inte hade tillräckligt med pengar på mobilen för att sms hela tiden funkade inte, utan då blev han sur.

Killen jag är tillsammans med nu, skickar sällan sms och det är faktiskt skönare. Skickar han ett sms att han saknar en och tänker på en, känns det mer mysigt för att man inte får det så ofta och jag tycker det känns mer att han  menar det dp. Får man jag saknar dig sms varje dag så är det inte lika mysigt, mer tjatigt och att han skickar det av vana inte för att han menar det.

• Claris

åh,min karl är toppen!
    Massor av mess,pussar,hjärtan..saknar dig..love you! Osv
    bättre än mig..men jag lär mig;)

• Nenne666

Här är det nog tvärtom. Min karl skriver gärna sms och håller tydligen en sådan kontakt, och jag gillar det 'sådär' och ger väl inte så värst utvecklande svar.
    Jag är nog tråkig där... (fast det går iofs i perioder)

Svar på tråden Har alla män svårt för att skriva SMS?