• lurksmulan

    Shake, Jenka, Dance - men vad fanns det mer för tuggummi?

    Jag och min man satt och pratade om tuggummin som fanns på 80-talet.
    Vi kom fram till klassikerna Shake, Jenka och Dance (och nu kom jag på Frog!), men vilka fanns det mer?
    Det fanns ju jättemånga!

    Någon som kommer ihåg?

  • Svar på tråden Shake, Jenka, Dance - men vad fanns det mer för tuggummi?
  • JFL

    Vilken underbar, onödig och helt fantastisk tråd detta är .
    Tänk, jag hade en tuggummisamling under 80-talet, och jag slängde den för bara 1 år sedan, när mamma och pappa flyttade, men inte kommer jag ihåg vad de hette för det

  • YvonneM

    På ÖoB här säljs en påse med blandade tugummin, Shake, Jenka och Funny tror jag det var... Nostalgi!!

    Fast de var godare när jag var barn

  • Tingilya

    Ingen som hittar nåt om fler smaker?
    Jag försöker men hittar inget...

  • lurksmulan

    JFL: Menar du att du sparade tuggummina så länge? Jag är skräckblandat fascinerad måste jag säga! De måste ha varit stenhårda när du kastade de....

  • Tingilya

    Min mamma snackar om ett blått tuggummi som fanns på 70-80 talet, en stor kula, e det nån som fattar va hon svammlar om?

  • Leonie

    Det fanns tuggummin som låg i platta paket 2*6 st (eller 8) med små seriestrippar lindade runt om, ngn som kommer i håg dem??

    Sandra82, det fanns ett tuggummi som var blått i genomskinlig plast som smakade som Jenka, men jag kommer inte i håg att det var runt.

  • lurksmulan

    Leonie: Menar du Bazooka? Har för mig att de hette det. Men det fanns nog olika sorter, en jag minns är med en tecknad gubbe (barn kanske det var) som hade keps och blåste en bubbla.
    Serierna var alltid skräp!

  • Linisen

    MEn bugg då?
    hallon och päron.

    Bazooka, det var väl de med serien va Leonie?

  • Leonie

    Minns inte men jag tror att Bazooka var ett annat tuggummi, i mindre förpackning.
    Jag tror att det var två röda figurer (ekorrar? Fast inte Piff & Puff) med i dessa. Varje tuggummi hade en egen seriestrip.

    Harley nämnde RIFF, åååå vilken nostalgi!

    Krut fanns det också (fast på senare tid), med lakritspulver inuti.

  • Leonie

    De jag tänker på fanns nog i slutet av 70-talet och lite i början av -80.

  • JFL

    lurksmulan: Ja. De hamnade tillslut i en kartong längst inne i garderoben, efter att jag flyttade hemmifrån för 10 år låg de bara där. När föräldrarna flyttade slängdes de och JA de var JÄTTEhårda.

  • Fjuppan

    Leonie~De med seriestrip...var inte de jättehårda och lite smuliga? Inte för att det stoppade mig från att trycka in så många som möjligt i truten, men ändå...!?

  • lurksmulan

    Jaaa... ekorrarna! Nu kommer jag ihåg! Bazooka var några andra!
    Men det var väl nån disney-liknande serie i iaf?

  • Leonie

    Ja! De var hårda med liksom två skåror i och noll smak efter typ 30 sekunder och det var nog några Disney-liknande figurer. Men jag har för mig att jag konstaterade efter ett tag att det inte var Piff och Puff som jag trodde länge i början.

  • Trynträ

    Fanny eller Funny eller hur det stavades. Jättegott var det vill jag minnas. Sen fanns det ett lakritstuggummi som hette Chock och var jättestarkt.
    Bugg tuggummin fanns ju också i diverse smaker och Hubba bubba.

Svar på tråden Shake, Jenka, Dance - men vad fanns det mer för tuggummi?