• Svar på tråden Dopplanering, utbyta tankar och ideer?
  • gnuttenn

Ingen mer som håller på att planera dop?

Jag undrar i alla fall om det är någon som vet var man kan köpa/beställa dopklännong som är hyfsat billig? Alla jag har hittat på internett kostar 1000kr och uppåt. Tycker att det är lite dyrt för något som bara ska användas vid ett tillfälle.

• MatildaAn

Har ni ingen som går i arv? :)

• gnuttenn
    MatildaAn skrev 2010-07-13 20:48:40 följande:
    Har ni ingen som går i arv? :)
    Vi har haft en klänning som har gått i arv, men min systers dotter var den sista som fick bära den. Och efter det ville de inte att den skulle användas mer för att den börjar bli sliten. (Väldigt många i våran släckt har bärt den).
    Så vi är tvunga att köpa en ny..
  • sara91

Jag håller på å planerar dop=) eller hm ja försöker Tungan ute Har aldrig varit på nått dop så jag vet inte riktigt vad folk förväntar sig..  Har bara börjat med å pyssla ihop dop-kort Glad

• MatildaAn

Hmmm men då kanske det kan vars en kul grej att be någon släkting eller om du själv rent av lirkar en? Jag tycker lirkade dopklänningar är fantastiskt vackra + att pm
    Någon gör den i släkten så är det ju skoj:) en liten tanke bara:)

• gnuttenn
    sara91 skrev 2010-07-13 20:51:56 följande:
    Jag håller på å planerar dop=) eller hm ja försöker Tungan ute Har aldrig varit på nått dop så jag vet inte riktigt vad folk förväntar sig..  Har bara börjat med å pyssla ihop dop-kort Glad
    Vad roligt, hoppas vi kan ge varandra lite roliga ideer
    Vad kul med egna dop kort, jag har inte bestämmt mig om jag ska beställa från internett eller om jag ska göra egna. :)
  • gnuttenn
    MatildaAn skrev 2010-07-13 20:54:44 följande:
    Hmmm men då kanske det kan vars en kul grej att be någon släkting eller om du själv rent av lirkar en? Jag tycker lirkade dopklänningar är fantastiskt vackra + att pm
    Någon gör den i släkten så är det ju skoj:) en liten tanke bara:)
    Vilken bra ide. Min sambos syster är jätte duktig på att sy, virka mm Får ta och ringa henne imorgon och fråga om hon vill göra det!
  • MatildaAn

Åh fantastiskt! Be henne, hon kommer nog känna sig hedrad:) då kan du själv välja mönster och detaljer och få den precis som ni vill:) berätta gärna hur ni gör sen:)

• gnuttenn
    MatildaAn skrev 2010-07-13 21:01:40 följande:
    Åh fantastiskt! Be henne, hon kommer nog känna sig hedrad:) då kan du själv välja mönster och detaljer och få den precis som ni vill:) berätta gärna hur ni gör sen:)
    Har hittat en jätte gullig dopklänning på tradera. Så himla gullig! Funderar på att beställa den!
  • sara91
    gnuttenn skrev 2010-07-13 20:57:42 följande:
    Vad roligt, hoppas vi kan ge varandra lite roliga ideer
    Vad kul med egna dop kort, jag har inte bestämmt mig om jag ska beställa från internett eller om jag ska göra egna. :)
    Blir nog i slutet å beställa kort för mig å kommer nog inte bli nöjd, har aldrig hållt på med å "pyssla" så där men tycker de börjar bli lite kulGlad Har också kollat lite på dopklänning men hittar ju inga som inte kostar så mycket.. Men ska få se den sambon hade när han döptes Glad
Svar på tråden Dopplanering, utbyta tankar och ideer?