• gimatah

Din son ska ha en bikini i sommar

Nu har jag förstått hur det ska vara.
    Flickor ska bada nakna med badbyxa eller baddräkt för att inte bli sedda som sexobjekt och provocera.
    Bikini överdel är ett big NO NO för tjejer.

Killar kan bada i lite vad som helst nakna, badbyxa, baddräkt eller varför inte bikini, dom har ju inget där uppe som bör döljas. Japp detta är den nya jämställdheten sätt på en kille en klänning och bikini det är helt OK.

Men fy den som vågar sätt dessa plagg på en tjej, tjejer ska inte ha klänningar för de kan inte leka fritt i dom och bikini överdel skulle framhäva deras icke synbara bröst.
    Men killar kan tydligen...

• Svar på tråden Din son ska ha en bikini i sommar
  • vinkelslip

Verkar som om du TS missat de flesta argumenten mot att småflickor inte ska ha bikiniöverdel - dvs att det är opraktiskt, onödigt och obekvämt. Exakt samma argument talar för att inte heller småpojkar ska ha bikiniöverdel. Har inte sett några vettiga argument för bikiniöverdelar på småbarn överhuvudtaget, oavsett kön.

• vinkelslip

Eller rättare sagt, jag har inte sett/hört någon argumentera för att små pojkar ska ha bikiniöverdel. Var har du hittat detta?

• gimatah
    vinkelslip skrev 2010-07-13 21:36:21 följande:

Verkar som om du TS missat de flesta argumenten mot att småflickor inte ska ha bikiniöverdel - dvs att det är opraktiskt, onödigt och obekvämt. Exakt samma argument talar för att inte heller småpojkar ska ha bikiniöverdel. Har inte sett några vettiga argument för bikiniöverdelar på småbarn överhuvudtaget, oavsett kön.

Jag hör både hört och sett här på FL att man tyckt att det är mer OK att en kille kan ha en bikini överdel.
  • gimatah

Kolla i tråden som handlar om varför det var provocerande att Alex schulman lagt ut en bild på sin dotter i bikini.

Om en kille skulle vilja ha en bikini varför skulle man inte låta honom ha det, samma med klänning. Detta har diskuterats många gånger.

• Lattemorsa

Visst är det roligt när genusfascisterna trasslar in sig så till den milda grad i sitt egna hysteriska tjafs, att de till slut säger emot sig själva och på så vis sexifierar barnen ännu mer?

Detta är en fars.

Jag bär den finaste titel en människa kan få - Mamma
  • Pormoicheia

Jag skulle anse att bikini på småbarn är onödigt, opraktiskt och sexualiserande oavsett kön. Bikinin är ju till för att hålla upp och dölja brösten, småbarn har inga bröst...Sen så skyddar det ju knappast mot solen.

Pojkar får väl ha klänning enligt mig om de vill, samma sak med bikini om det skulle vara så. Men var sak har sin plats. Klänning är inte alltid ett bra lekplagg om det ska sittas på backen, klättras o.s.v. Tunika kan jag gå med på, men klädesplagg som riskerar att lätt fastna i saker eller inte skydda tillräckligt bra emot vad det nu kan vara när det ska sittas på backen o.s.v. går bort som lekplagg (hos både pojkar och flickor).

I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • gimatah
    Lattemorsa skrev 2010-07-13 22:09:04 följande:
    Visst är det roligt när genusfascisterna trasslar in sig så till den milda grad i sitt egna hysteriska tjafs, att de till slut säger emot sig själva och på så vis sexifierar barnen ännu mer?

Detta är en fars.
    Ja jag blir ärligt talat knäpp i huvudet av allas åsikter om hur barn borde vara från alla möjliga håll.

Genus hit och genus dit, det slutar ändå med att tjejer borde inte och ska inte medan pojkar helt plötsligt ska göra det tjejer inte ska och borde göra.

På riktigt allvar när ska barn bara få vara just barn, med eller utan klänning och bikini.
  • Lattemorsa
    gimatah skrev 2010-07-13 22:13:43 följande:
    På riktigt allvar när ska barn bara få vara just barn, med eller utan klänning och bikini.
    Precis.
    Jag bär den finaste titel en människa kan få - Mamma
  • Tygtiiger

Min son är fem år och har överdel när han badar. Han har korta badshorts och en solskyddströja. Snyggare och bekvämare än bikini. Om han hade varit flicka hade jag föredragit samma mundering på henne - men en femåring har gott om egna åsikter och det är möjligt att hon fått baddräkt istället om hon tjatat.

Krupke, we've got problems of our own!
  • levnadsglad

...ELLER, så är det såhär:
    - Människor som är rädda för pedofiler vill att deras barn tar på sig mer kläder på stranden, oavsett kön.
    - Människor som inte gillar att kön bestämmer kläder tycker att deras barn får ta på sig det dom finner bekvämt; en bikini, bara badbyxor eller varför inte shorts och t-shirt?

Tror du blandat ihop två olika grejor här, TS.

Svar på tråden Din son ska ha en bikini i sommar