till alla kvinnor/mammor
jag har varit medlem här i knappt ett halvår , och jag har en fråga till alla kvinnor/mammor som skriver elaka kommentarer till andras frågor.
vad ger er rätten att kasta skit på någon annan människa?
så fort det kommer trädar angå ammning , läggning , godis , alkohol , ciggaretter , festa , aborter , dåliga förhållanden mm , så kommer det oftast mer inlägg som är elaka än sådana som kanske kan hjälpa den som startat tråden.
varför?
man behöver ju inte alltid hålla med , eftersom alla människor är olika så finns det lika många olika åsikter , vilket ju är bra men varför behöver vissa vara så elaka?
tex rökning , någon som röker blir ju fan lynchad , och på viket sätt hjälper det?
ammning är det ju också massa diskutioner om , det är väll upp till var och en.
det är konstigt vad andra människor helt plötisligt blir experter när dom kan vara anonyma.
vi ska ju lära våra barn att t ahänsyn , inte mobba , vara trevliga och att alla är lika mycket värda.
hur ska vi kunna göra det , när vi inte lever efter det själva?
har läst en massa trådar , där ts blir mer och mer ut mobbad , och detta sker av vuxna människor.
ja det kanske är jag som är knäpp , men jag tycker det är helt åt helvete.
visst jag blir också arg på vissa inlägg och tycker att den som skrivit verkar helt sjuk , men jag skriver aldrig något som skulle kunna vara person angrepp.
ja ja det var bara en fråga eller fundering jag hade , hoppas våra barn blir bättre på att visa medmänsklighet och respekt än vad vi är.