• frupoulsen

till alla kvinnor/mammor

jag har varit medlem här i knappt ett halvår , och jag har en fråga till alla kvinnor/mammor som skriver elaka kommentarer till andras frågor.

vad ger er rätten att kasta skit på någon annan människa?

så fort det kommer trädar angå ammning , läggning , godis , alkohol , ciggaretter , festa , aborter , dåliga förhållanden mm , så kommer det oftast mer inlägg som är elaka än sådana som kanske kan hjälpa den som startat tråden.

varför?

man behöver ju inte alltid hålla med , eftersom alla människor är olika så finns det lika många olika åsikter , vilket ju är bra men   varför behöver vissa vara så elaka?

tex rökning , någon som röker blir ju fan lynchad , och på viket sätt hjälper det?

ammning är det ju också massa diskutioner om , det är väll upp till var och en.

det är konstigt vad andra människor helt plötisligt blir experter när dom kan vara anonyma.

vi ska ju lära våra barn att t ahänsyn , inte mobba , vara trevliga och att alla är lika mycket värda.

hur ska vi kunna göra det , när vi inte lever efter det själva?

har läst en massa trådar , där ts blir mer och mer ut mobbad , och detta sker av vuxna människor.
    ja det kanske är jag som är knäpp , men jag tycker det är helt åt helvete.

visst jag blir också arg på vissa inlägg och tycker att den som skrivit verkar helt sjuk , men jag skriver aldrig något som skulle kunna vara person angrepp.

ja ja det var bara en fråga eller fundering jag hade , hoppas våra barn blir bättre på att visa medmänsklighet och respekt än vad vi är.

• Svar på tråden till alla kvinnor/mammor
  • VirrigaVerna

Jag tror att det beror på att det är på "nätet" och en del tänker inte på att det finns en person bakom namnet utan allt blir text och mindre verkligt.
    Det är inte många som skulle gå åt någon annan IRL på samma sätt som en del gör på nätet.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden till alla kvinnor/mammor