Inlägg från: Skogsflickan |Visa alla inlägg
  • Skogsflickan

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag fick höra: VA? flaska??Ge förfan bröstet, du har väl bröst??Då finns det mjölk!! Inte lika bra med ersättning...Jag svarar då: jasså??ÖVERLÄKAREN på bb sa att HUVUDSAKEN var att jag fick i sonen råmjölken vilket är viktigast då den innehåller antikroppar (stavning) samt att dagens ersättning är lika fullgod som bröstmjölk. Vem ska jag tro på? en hobbyläkare eller en riktig överläkare??

Andra gången: men det är bara att låta han suga så kommer det (två månader efter födseln)..Förklarar att det INTE fanns mjölk, jomenvisst!det finns visst mjölk bara man kämpar lite och ger bröstet...

Dessa kommentarer kom från MÄN inte kvinnor...

• Skogsflickan
    Skogsflickan skrev 2010-07-14 23:26:43 följande:
    Jag fick höra: VA? flaska??Ge förfan bröstet, du har väl bröst??Då finns det mjölk!! Inte lika bra med ersättning...Jag svarar då: jasså??ÖVERLÄKAREN på bb sa att HUVUDSAKEN var att jag fick i sonen råmjölken vilket är viktigast då den innehåller antikroppar (stavning) samt att dagens ersättning är lika fullgod som bröstmjölk. Vem ska jag tro på? en hobbyläkare eller en riktig överläkare??

Andra gången: men det är bara att låta han suga så kommer det (två månader efter födseln)..Förklarar att det INTE fanns mjölk, jomenvisst!det finns visst mjölk bara man kämpar lite och ger bröstet...

Dessa kommentarer kom från MÄN inte kvinnor...
    numer säger jag bara: ja jag ger flaska, jag vill ju inte förstöra brösten heller!fy få taxöron?? (ja jag vet att det inte är sant, jag kämpade o kämpade med amningen men det gick inte o sonen fick akut lågt socker)
  • Skogsflickan
    Mariohn skrev 2010-07-14 23:30:01 följande:
    "Jag skulle aldrig sjunka s¨å lågt att jag gav mina barn ersättning för jag är en riktig kvinna" :´)
    Skrattande

Ja typ sådana kommentarer har jag hört av gubbar...Att vaddå??Du är ju kvinna o du har bröst då har man mjölk...
  • Skogsflickan
    Hypnotica skrev 2010-07-15 09:24:55 följande:
    En nyfiken fråga: Upplever ni att det är mest andra mammor som kommenterar erat flaskmatande eller är det en blandning av både föräldrar och icke-föräldrar?
    Mest MÄN (snokande) MÄN som frågat mest i mitt fall.........
  • Skogsflickan

jahaja...Idag hörde man en MAN till när vi var o handlade (en bekant till min man), lillen blev hungrig så jag fyllde på flaskan. Varav han säger: du kan ju gå o sätta dig på bänken där o amma, ingen ser ju om du skäms...

Jag svarade nej, jag ammar inte utan han får alltid flaska..mannen blev helt ställd o började propagera värre än en pms-käring...Jag chockade honom ännu mer när jag svarade: jag varken ammar eller föder vaginalt. Han är född med PLANERAT snitt efter mitt eget önskemål...

idioten: va??Men ALLA kvinnor KAN föda vaginalt o alla kan amma...

Jag: nope,inte alla kvinnor kan föda vaginalt, vi är alla OLIKA och hade alla kunnat föda vaginalt så hade det inte funnits akuta/katastrofsnitt!eller hur? Sen vill jag ju inte förstöra mitt underede med ngt sånt så min man känner som att han knullar en byrålåda...(jag VET att det inte är så)...Han vart röd som en tomat o gubben min svalde tungan av chocken=) Men han höll med o lovprisade kejsarsnitt till puckot

• Skogsflickan

Fyfan vad förbannad o ledsen man blir! Idag var jag hos min mamma på besök och där var min ena syster (har tre barn själv). Vi hade inte haft kontakt på 4 år innan pga hennes man som styr henne som en marionettdocka(utländsk mansgris som inte tål att kvinnor har svar på tal så han bestämmer när de ska bli osams och när hon SKA bli sams det har vart så i 14år de varit gifta...), men när jag fick barn så poppa hon upp som gubben i lådan..

Till saken: första gången vi träffas efter 4 år så kommenterar hon att jag inte ammar, att jag inte försökt tillräckligt, att jag inte kunde amma för jag är snittad (hon är själv snittad med två o kunde amma). Jag sa att det är skitsnack...Sen klankade hon ner på allas vikt fast hon själv väger 98 och fortfarande inte gå¨tt ner på 12 år..Jag svarade då att jag gått ner ALLA 6,5kilon jag gått upp + 2 extra men att magen var lite lös o inte konstigt då jag fick barn knappt 2 månader innan..

Idag tar hon min son o bär honom 30minuter efter att han fått mat och han gnällde lite. Då kläcker hon ur sig :" stackars dig, din mamma ger dig inte mat vare sig med flaska eller tutte, men,men det är ju förståeligt hon har ju inga bröst och mjölk finns ju inte för hon valde snitt"...Jag kände det som en örfil i ansiktet och hon VET att jag jättegärna VELAT amma om jag KUNNAT..Så jag svarade: ja det är väl tur det..Min kropp är fortfarande densamma och jag slipper hängtuttar till knäna som ser ut som två dasslock..Samt att till och med i underredet är det oförändrat, skönt för min man så slipper han sladdrandet som det är med andra kvinnor som fött vaginalt (vet att det inte stämmer men blev så förbannad o ledsen)..Så slipper jag oroa mig att han ska titta utåt som andra män tyvärr gör (hennes man har vänstrat flera ggr och hon vet)..

Åh jag kokar fortfarande!

Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar