• Mariohn

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

"Jag skulle aldrig sjunka s¨å lågt att jag gav mina barn ersättning för jag är en riktig kvinna" :´)

• Mariohn
    Skogsflickan skrev 2010-07-14 23:32:02 följande:
    Skrattande

Ja typ sådana kommentarer har jag hört av gubbar...Att vaddå??Du är ju kvinna o du har bröst då har man mjölk...
    Haha detta sades av min svägerska medan jag flaskmatade vår 4 veckor gamla son i soffan. Jag hade allvarlig livmoderinfektion, gallstensanfall  och hög feber som medicinerades. 
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-07-14 23:39:52 följande:
    Skulle kontrat med att jag aldrig skulle sjunka så lågt att jag tvingade mitt barn att amma, för då hade jag snart suttit inne för mord.
    Jag kontrade inte alls. Vissa saker är för dumma för att man ska lägga energi på dem. Sådant har jag FL till När folk beter sig på det viset IRL väljer jag i lugn och ro att ta det för vad det är och veta inom mig vad det är jag kan vänta mig av personen
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-14 23:43:32 följande:
    "är du för lat för att amma"? fick jag höra från grannen... eh??!! då kan jag tillägga att det jag gav var utpumpad bröstmjölk och jag gick på amningsmottagningen i 5 veckor!!!! sen från en kompis mamma har jag hört att det är psykiskt om inte amningen funkar... BULLSHIT!

jag har 3 barn, och har inte ammat något av dem av olika orsaker... dock ville jag amma!

oj blev lite upprörd känner jag ;) laddat ämne ändå!
    Skojar du? Fy fan vilken idiotisk kommentar. 
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-07-14 23:47:02 följande:
    Det kan nog va delvis psykiskt av den anledningen att man är söndertjatad om amning långt innan barnet är fött.
    Helt sant. Jag slapp det. Min BM sade till mig redan från början att amning var något man valde själv och det fanns ingen press öht så jag upplevde inte alls samma ångest och dåliga samvete som vissa av mina vänner som fått inpräntat hur viktigt det är och i stort sätt fått lära sig under graviditeten att man SKA amma för att vara en ultimat förälder.

Kan tillägga att jag inte eftersträvar att vara en ultimat förälder. Sådana tror jag inte finns.  
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-07-14 23:52:04 följande:
    Nej, men lägger man sig inte i hur andra gör, har man ju mer energi till att va ultimat förälder.
    Ibland har du så rätt så rätt (även om du tycker att jag uttrycker mig som en utvecklingsstörd )
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-07-14 23:55:32 följande:
    Det där sista fattar jag inte.
    Tja, jag tröttnade på lite idioti i en tråd, blev tillfrågad om jag var utvecklingsstörd och svarade ja. Du skrev "då förstår jag bättre varför du uttrycker dig som du gör" 
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-07-14 23:58:25 följande:
    Det var ett skämt.
    Haha det var ju skönt  
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:00:58 följande:
    ja herre gud.. de som vill/kan amma gör det och de som inte kan/mår dåligt av det gör det inte... men det finns verkligen vissa amningsterrorister,, min väninna hatade att amma, hon mådde dåligt varenda gång och vill inte ha fler barn pga av amningen.. för hon känner att hon måste amma trots att hon hatar det, och då kan jag säga att det var hennes mamma som sa det där om psyket till mig.. blir bara ledsen.. jag gör det bästa jag kan för mina barn med de förutsättningar som ges, och det tror jag de flesta gör.. och vad som är rätt för någon kanske inte är rätt för någon annan och tvärtom..
    Jag hade verkligen allt emot mig. 

På bb blev jag uppkopplad till en elektrisk amningspump fast jag inte hade NÅGON mjölk. Till sist började det bara blöda. Fortfarande ingen mjölk. Bara sabbade bröstvårtor. Sedan hände det INGENTING förrän tre dagar efter hemkomst. Då sade det PANG och det blev mjölkstockning direkt. inget kom ut, jag fick 411 graders feber och fick bli inlagd. Då trillade ena bröstvårtan av så sårig den var. En stor jävla skorpa så jag blev tillsagd att inte amma på det bröstet så illa var det. Försökte med andra. Febern sjönk inte. Livmoderinfektion konstaterades samtidigt som jag började kräkas upp allt jag åt och skrika av smärta. Gallstensanfall.  Gallstenar hade skurit sönder en gallgång, tagit sig ner i bukpottskörteln  och orsakat total kolaps. Det var tal om att rädda mitt liv. Jag låg inne i två veckor. Det var under en permession på morfin jag var hemma en kort sväng och fick denna kommentar av svägerskan  

• Mariohn
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:05:28 följande:
    Jag hade verkligen allt emot mig. 

På bb blev jag uppkopplad till en elektrisk amningspump fast jag inte hade NÅGON mjölk. Till sist började det bara blöda. Fortfarande ingen mjölk. Bara sabbade bröstvårtor. Sedan hände det INGENTING förrän tre dagar efter hemkomst. Då sade det PANG och det blev mjölkstockning direkt. inget kom ut, jag fick 411 graders feber och fick bli inlagd. Då trillade ena bröstvårtan av så sårig den var. En stor jävla skorpa så jag blev tillsagd att inte amma på det bröstet så illa var det. Försökte med andra. Febern sjönk inte. Livmoderinfektion konstaterades samtidigt som jag började kräkas upp allt jag åt och skrika av smärta. Gallstensanfall.  Gallstenar hade skurit sönder en gallgång, tagit sig ner i bukpottskörteln  och orsakat total kolaps. Det var tal om att rädda mitt liv. Jag låg inne i två veckor. Det var under en permession på morfin jag var hemma en kort sväng och fick denna kommentar av svägerskan  

ok inte 411 41
  • Mariohn
    Siamüsen skrev 2010-07-15 00:12:02 följande:
    Din brors fru eller din mans syster? Beklagar puckot dock.

Den enda kommentaren jag fått IRL är av min mamma som mest snörpte pa munnen. Annars har ingen brytt sig. Kan ha varit för att det var mitt tredja barn iofs.
    Min mans syster. Hon är som hon är och jag rycker på axlarna. Hon är inte ond. Hon har bara inte åstadkommit så mycket och ibland verkar det som om hon lever på sådana småsaker som att hon kunde amma men inte jag. Det kallas att greppa efter halmstrån. Och det får man om man behöver. Jag blir inte sur. Jag tycker mest synd. 
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:13:53 följande:
    usch då :( finner inte ord!!!

har oxå ganska jobbiga historier.. men det är 3 stycken och orkar inte dra dem just nu.. men gällande vårt tredje barn så låg jag inne nästan hela grav, väldigt jobbig o påfrestande tid. de satte igång mig i v37 när jag var öppen 7 cm så fanns knappt inga livsteckan på henne.. navelsträngsprolaps och jag blir urakut snittad.. hela magen var blå lila när de var klara..

på grund av den stressiga grav samt fakta att det var problem att amma de andra två (inte psykiska eller lathetsproblem) så ville de ge mig en spruta för att utesluta mjölkproduktion. men det sa jag nej till.. ville verkligen amma.

men med en otroligt svår grav, totalt kaos när lillan nästan dör i förlossningen samt attd et blev kejsarsnitt o 3 veckor tidigt så kom ingen mjölk.. hon sög o jag pumpade.. men nej.. läkaren sa att kroppen inte orkade efter allt vad den utsattes för..

jag kanske är trött.. men vad fick du för kommentar?
    Usch vad hemskt du måste ha haft det  Beklagar det! 

Svägerskan sade "Skulle aldrig få för mig att ge mina barn ersättning jag är en riktig kvinna". Det var hennes sätt att hantera sitt liv  
  • Mariohn
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:15:30 följande:
    Usch vad hemskt du måste ha haft det  Beklagar det! 

Svägerskan sade "Skulle aldrig få för mig att ge mina barn ersättning jag är en riktig kvinna". Det var hennes sätt att hantera sitt liv  
    Förlåt "SJUNKA SÅ LÅGT att jag gav ersättning"  Det är tydligen lågt
  • Mariohn
    Siamüsen skrev 2010-07-15 00:16:24 följande:
    Nej, bara att skratta åt egentligen.
    Eller gråta. 
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:21:32 följande:
    ja det var väldigt omvälvande... vet inte om det är pga av alla mediciner jag tog under grav osv.. som vår dotter är så sjuk som hon är heller :( kolla gärna min blogg.. har varit med om flera gånger där jag trott att hon ska mista livet.. hon har svårt med andningen o vi ligge rnne 1-3 ggr(mån på sjukhus i mycket svåra o allvarliga anfall där hon inte kan syresätta sig.. (kolla kategori älskade astmabarn)

aaaahhh... men hallå, den satt fint va? ojojoj... haha förlåt men det är nog något av det värsta jag hört!! :)
    Vill jättegärna läsa men du får länka upp det relevanta för jag orkar inte läsa igenom en hel blogg nu Inboxa
  • Mariohn
    rumpkullan skrev 2010-07-15 00:31:50 följande:
    Flaskmatade min dotter med bröstmjölk eftersom hon vägrade ta bröstet trots att jag hade massor med mjölk.

Min man sitter och matar vår dotter på en släktträff och när en släkting ser det spänner hon ögonen i mej och säger högt och tydligt så alla ska höra:
    -Du vet väl att det inte är amningen som förstör brösten? 

Jag fattade ingenting utan bara gapade av förvåning.
    Som tur var visste i princip alla andra hur det låg till så hon gjorde ju bort sig rätt rejält  *skrattar elakt* 
    åååw maaaj gaawd    Den har jag också hört. "Rädd att få hängtuttar eller?"  Eh nej.  Mina bröst är inte min personlighet och de kommer förmodligen att vara fetheta oavsett vad jag gör med dem. OCH även om det skulle vara så att jag hade ångest inför att f hängbröst s¨är det väl en valid ångest? Mår man så dåligt i sig själv ska väl ingen annan döma?  När jag fick den kommentaren var jag så jävla kass som människa att jag svarade "jag är inte orolig för att se ut som du, jag kan bara inte"
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:35:51 följande:
    Mariohnym: sitter med mobilen nu.. Stängde precis av datorn ;) så kan inte fixa med länk. det är inte så mycket att läsa, är till 70 procent bilder typ. Finns en kategori med "älskade astmabarn" o där finns några inlägg.. No big deal haha du måste inte gå in, nämnde det bara nu när jag tog upp historien :)

Nu ska denna lata mamma gå o lägga sig ;) hörs säkert imorrn ;) natti på er alla om det än är psykotiska mammor eller ni som inte är riktiga kvinnor och även godnatt till alla fulländade mammor! :)
    Jag har hittat! Ska läsa nu SOv gott!
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:44:33 följande:
    Haha nu får jag ju värsta ångesten... Tvingar in dig på min blogg ;) herre jisses! Sov gott du med sen när det nu blir! :)
    Icke! Jag snokar där nu
  • Mariohn
    Katten Janson skrev 2010-07-15 00:51:04 följande:
    Glad att jag inte fått några kommentarer (antagligen pga att barnen är adopterade ). Dock har jag märk hur hårt trycket är på alla mammor som får bio barn. Jag brukar be dem ta en titt på mina barn och inte har de farit illa av ersättning . Tror inte jag tänker amma om jag skulle råka få ett bio barn, jag tycker detta har fungerat så bra så varför ändra på ett vinnande koncept. Jag skulle bara tycka att alla ev övertalnings försök från sjukvården skulle vara löjliga, det är som att säga att min andra barn är sjuk eller inte har haft det bra.
    Åh men vet du vad. Det finns föräldrar som börjar pumpa när de vet att de ska hämta sitt barn för att få igång mjölkproduktionen. Det borde du gjort! En människa som adopterar ett barn är ju inte någon som älskar och vill ha ett barn ändå. Det handlar bara om att få ge bröstmjölk  Grattis! Vilket land kommer ditt barn från? (om jag får fråga. Jag är nyfiken)
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar