Inlägg från: Siamüsen |Visa alla inlägg
  • Siamüsen

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Mariohn skrev 2010-07-15 00:05:28 följande:
    Jag hade verkligen allt emot mig. 

På bb blev jag uppkopplad till en elektrisk amningspump fast jag inte hade NÅGON mjölk. Till sist började det bara blöda. Fortfarande ingen mjölk. Bara sabbade bröstvårtor. Sedan hände det INGENTING förrän tre dagar efter hemkomst. Då sade det PANG och det blev mjölkstockning direkt. inget kom ut, jag fick 411 graders feber och fick bli inlagd. Då trillade ena bröstvårtan av så sårig den var. En stor jävla skorpa så jag blev tillsagd att inte amma på det bröstet så illa var det. Försökte med andra. Febern sjönk inte. Livmoderinfektion konstaterades samtidigt som jag började kräkas upp allt jag åt och skrika av smärta. Gallstensanfall.  Gallstenar hade skurit sönder en gallgång, tagit sig ner i bukpottskörteln  och orsakat total kolaps. Det var tal om att rädda mitt liv. Jag låg inne i två veckor. Det var under en permession på morfin jag var hemma en kort sväng och fick denna kommentar av svägerskan  

Din brors fru eller din mans syster? Beklagar puckot dock.

Den enda kommentaren jag fått IRL är av min mamma som mest snörpte pa munnen. Annars har ingen brytt sig. Kan ha varit för att det var mitt tredja barn iofs.
  • Siamüsen
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:13:57 följande:
    Min mans syster. Hon är som hon är och jag rycker på axlarna. Hon är inte ond. Hon har bara inte åstadkommit så mycket och ibland verkar det som om hon lever på sådana småsaker som att hon kunde amma men inte jag. Det kallas att greppa efter halmstrån. Och det får man om man behöver. Jag blir inte sur. Jag tycker mest synd. 
    Nej, bara att skratta åt egentligen.
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar