• ahlcec

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag har inte fått några dumma kommentarer skulle jag precis skriva, när jag mindes detta: en gång när June var runt 1,5 år fick hon öif. Jag gick till vd-doktorn med henne och han skrev ut medicin och så. Men innan han gav mig receptet sa han; Jag ser här att du inte ammat henne?
    Just det, sa jag. Då sa farbror doktorn att Ja, då är det ju inte så konstigt att hon är sjuk. Hade du ammat hade hon ju aldrig fått öif nu.

Mäh, vilken jävla idiot!

I övrigt är det nog jag själv som har kläckt ur mig saker om amning till mina kompisar. Alltså dumheter som skulle få amningsmullor att rodna, fast då har jag hört vad jag själv sagt och bett om ursäkt.

• ahlcec

Just det, och en gång på ett amningsforum när jag helt knäckt ville ha pepp, att det gick bra att sluta amma min förstfödda. Då var det en som bara: Ja alltså, klart man kan ge ersättning, men du behöver nog gå till en psykolog och reda ut det där, varför du inte vill ge ditt barn det bästa och den närheten.
    Mäh?

• ahlcec

Hypnotica - Mest människor utan barn, och det tror jag handlar om att de inte förstår hur känsligt det kan vara.
    Och tvärtom, när jag ammade, då var det mest föräldrar som kom med märkliga anmärkningar.

Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar