• Modgun

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Fick en fin kommentar på öppnis (var första och sista gången jag var där) En mamma sa att JAG är minsan en BRA mamma som ammar. Det sa hon till mig när jag tog fram flaskan.

• Modgun
    ahlcec skrev 2010-07-15 09:11:57 följande:
    Just det, och en gång på ett amningsforum när jag helt knäckt ville ha pepp, att det gick bra att sluta amma min förstfödda. Då var det en som bara: Ja alltså, klart man kan ge ersättning, men du behöver nog gå till en psykolog och reda ut det där, varför du inte vill ge ditt barn det bästa och den närheten.
    Mäh?
    Skrikandes sicka puckon det finns.

Förstår inte vad det är som driver amningsfacister.
  • Modgun
    Fungus skrev 2010-07-15 09:55:06 följande:
    När jag läser detta blir jag mörkrädd på riktigt...
    Om jag hade fått höra några av de kommentarer jag läser här, när vi var mitt uppe i vårt lilla helvete, så hade jag blivit helt knäckt. Kände mig ju redan som världens sämsta mamma för att jag inget hellre ville än att någon skulle säga till mig att det var ok att sluta amma.

Som tur är har min omgivning varit väldigt förstående, och trots att jag har kunnat se på vissa personer att de haft åsikter, så har de åtminstone varit vänliga nog att hålla dem för sig själva.

På FL däremot har jag fått höra en del riktigt dumma kommentarer. Frekvent återkommande (i olika former) är "ALLA kan amma, det handlar bara om vilja. JAG hade det minsann också jobbigt, men eftersom JAG tycker att det är viktigt att ge barnet det BÄSTA så..."  Obestämd
    Som sagt idioter finns det överallt.
  • Modgun
    Mjesec skrev 2010-07-15 10:12:45 följande:
    Det var nog av min mor dessvärre..
    Då sonen gick ner en bra bit över10% trots att han åt var 3e timme och det tog ca 40 min varje matning så vart vi återinlagda på BB för att först intensivamma vilket inte alls funkade, och efter att TILLSLUT efter många om och men fått sköterskan att inse att han behövde något mera, han var hungrig (efter 1,5h ammande) så började jag delamma, vilket funkade sålänge sambon var hemma (en matning tog upp mot 1,5h och matas minst var4e timma.. ) men när han började jobba gav jag upp, som de flesta förstår så var det inte riktigt fungerande.. Så jag flaksmatade helt från att sonen var 3v. Och min mor komenterade i säkert 1månad efteråt att "mamma var så snål med mjölken, stackare" eller liknande kommentarer.

´Mamma ammade mig MEN hade även tillägg under en tid. Man tycker hon borde förstå, men icke. Idag 2mån efter att jag slutat amma har nog nästan accepterat det..
    Din egna mor alltså?
    för mig var det min mamma som peppade mig att jag ointe behövde kämpa som en idiot när amningen uppenbarligen inte fungerade.
    Tyvärr så tog det för lång tid innan jag lysnade på vad hon sa.
  • Modgun
    Fungus skrev 2010-07-15 10:23:20 följande:
    Samma här. Kan ibland känna att jag "missade" den första mysiga tiden med min dotter för att jag till varje pris skulle amma.

Nästa gång skall jag inte göra samma misstag. Då skall jag sätta mitt barn och mig själv först, inte amningen...
    precis så tänker jag med ibland.
    har bf nästa månad, och då tänker jag pumpa och ge bröstmjölk på dagtid och ers på kvällen.
  • Modgun
    Här och nu skrev 2010-07-15 10:39:33 följande:
    Jag missade också de första viktiga dygnen med mitt barn pga. amningshets. Men du Modgun; jag hoppas du kan pumpa eftersom du vill det, men inte ens det funkar ibland.
    precis, jag hoppas på att det fungerar, men det är inget som jag kommer att spilla några tårar över, om det inte gör det. Då har jag ju gett det en chans.
    Ersättning duger lika bra.
  • Modgun
    myran82 skrev 2010-07-15 11:07:25 följande:
    Det var nog läkaren på vårdcetralen som menade på att det var mitt fel att sonen hade åkt på en rejäl förkyldning vid 2½ månaders ålder.

Enligt honom hade sonen inte blivit sjuk om jag hade ammat honom. Ungefär så sa han.
    sicket ärkepucko Skrikandes
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar