• myran82

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Det var nog läkaren på vårdcetralen som menade på att det var mitt fel att sonen hade åkt på en rejäl förkyldning vid 2½ månaders ålder.

Enligt honom hade sonen inte blivit sjuk om jag hade ammat honom. Ungefär så sa han.

• myran82

Just de.

Vi var & kikade på ett hus vi ev skulle hyra. Då frågar hon som hade huset hur det gick med amningen osv (sonen var ca 2 månader). Jag sa som det va att han äter ersättnng för att min mjök sinade. Då sa hon att det kan den inte alls göra och att jag borde sätta igång amningen igen genom att låta sonen suga typ dygnet runt framöver.
    Det att jag hade kämpat mycket för att få mjölken att rinna till spelade visst ingen roll, jag hade tydligen inte försökt tillräckligt.

Hon sa att allt går om man bara vill & hon var inte trevlig i tonen. Tur att vi inte gillade huset och hyran.

• myran82
    Här och nu skrev 2010-07-15 12:44:32 följande:
    KAN inte bebisar käka ersättning? Mina ungar åt ersättning så det skvalpade i dem. Hade nog aldrig kunnat köpa det huset iaf. Och vilken påflugen fråga! Att du inte bad henne komma hem till dig och sköta hushållet, så kunde du amma dygnet runt.

Tydligen kan inte mjölken sina enligt henne.

Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar