• Mjesec

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Det var nog av min mor dessvärre..
    Då sonen gick ner en bra bit över10% trots att han åt var 3e timme och det tog ca 40 min varje matning så vart vi återinlagda på BB för att först intensivamma vilket inte alls funkade, och efter att TILLSLUT efter många om och men fått sköterskan att inse att han behövde något mera, han var hungrig (efter 1,5h ammande) så började jag delamma, vilket funkade sålänge sambon var hemma (en matning tog upp mot 1,5h och matas minst var4e timma.. ) men när han började jobba gav jag upp, som de flesta förstår så var det inte riktigt fungerande.. Så jag flaksmatade helt från att sonen var 3v. Och min mor komenterade i säkert 1månad efteråt att "mamma var så snål med mjölken, stackare" eller liknande kommentarer.

´Mamma ammade mig MEN hade även tillägg under en tid. Man tycker hon borde förstå, men icke. Idag 2mån efter att jag slutat amma har nog nästan accepterat det..

• Mjesec
    Modgun skrev 2010-07-15 10:17:37 följande:
    Din egna mor alltså?
    för mig var det min mamma som peppade mig att jag ointe behövde kämpa som en idiot när amningen uppenbarligen inte fungerade.
    Tyvärr så tog det för lång tid innan jag lysnade på vad hon sa.
    Japp, men det har visat sig att min sida släkten (mest min mora del) är lite smått amningshysteriska..
    Däremot min svärmor var det absolut bästa stödet =) (förutom sambon då), så ignorerade det min mor sa (även om det såklart känns..) och lyssnade på svärmor =)
  • Mjesec
    enavalladom skrev 2010-07-16 17:10:59 följande:
    jag har inte fått några dumma kommentarer egentligen men jag är SJUKT trött på att alla ska fråga om man ammar eller inte! skit du i det, har jag lust att säga...och när man svara att man inte ammar så förväntar sig alla att man skall förklara VARFÖR.
    det är ju till exempel inte det bästa för barn att man slår dem (missförstå mig rätt, jag tycker att det är fruktansvärt öht att slå barn, men lek med tanken) men inte fan går folk runt och frågar om jag slår mitt barn?!
    jag tycker nästan att den frågan skulle vara lika kränkande, folk skall ge fullkomligt fan i om jag ammar eller inte och definitivt VARFÖR.
    min bvc-sköterska däremot är underbar och sa: ja, hela familjen skall ju må bra och om det inte fungerar med amningen så är nog det bästa du kan göra att sluta.
    i love her.
    Håller verkligen med! Vet bara en som inte frågat öht, min svärmor :) Hon ammade inte någon av barnen speciellt mycket och hatade folk som frågade som jag fattade det, så hon sa redan innan att hon aldrig kommer fråga :) Det tyckte hon inte hon hade att göra med, och har ju egentligen helt rätt! :D
  • Mjesec
    Tonx skrev 2010-08-07 18:01:37 följande:
    Alltså, seriöst, svenska mammor har definitivt alldeles för lite att gnälla om. Hur fan orkar ni år efter år i tråd på tråd gnälla om detta jävla ämne? För det är lika illa åt båda håller, här sitter ni och bölar över fördomsfulla "amningsfanatiker" (inte alls nåt fördomsfullt uttryck va?) och i nån annan sitter långtidsammarna och gråter blod över att de blir kallade pedofiler.

Alltså, va? På riktigt?

Själv skrattar jag åt er allihopa mest, jag tycker det är fånigt att vuxna människor lägger sig på sandlådenivå på det här viset. Fruntimmer...
    Och vad tillförde din kommentar tråden kan man fråga?
    Ingen tvingar dig att läsa!
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar