Inlägg från: lilla sandra |Visa alla inlägg
  • lilla sandra

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Att flaskbarn ALLTID blir feta barn.
    Har jag dock inte märkt på dottern som snart fyller 5 år o väger 14 kg.

• lilla sandra
    Här och nu skrev 2010-07-15 15:44:37 följande:
    Oj, mina ungar måste ff få extra fett i maten för att inte gå ner. De är 8 o snart 6. Har alltid vägt på håret tillräckligt.
    Samma här. Får smyga in extra hos alla barnen.
  • lilla sandra
    a75nnna skrev 2010-07-15 16:42:51 följande:
    Får du höra det igen så säger du bara, det är lugnt jag spär ut med dubbelt så mycket vatten och så fort dom börjar krypa så ska jag nog sätta fart på ungarna.
    Här hemma blir det både motion, disciplin och diet, ungen får väl vara fet i ett par månader men det ska vi allt ta ur dom.
    Jag skrattade bara på återträffen när barnen var 1 år, då vägde 2 av bebiskompisarna över 12 kg. de ammades.

Det är så jäkla onödigt att fälla dumma kommentarer. Jag förstår inte varför man måste klaga på någon annan hela tiden.
    När jag  kämpade som en dåre med dottern, så var två nära släktingar på mej att jag MÅSTE amma, samma två släktingar har klagat nu på våra andra två barn (dottern ammades i 2 månader, äldsta sonen i nästan 6 månader o minstingen som snart blir 4 månader ff) att "måste de amma så ofta"? *suck*
    Jag ska inte hymla om att jag tycker att amningen är smidig - när den FUNGERAR! Aldrig att jag skulle kämpa så igen så både jag o bebisen nästan "hatar" varandra när det är dags för mat.
  • lilla sandra
    Helene70 skrev 2010-07-19 11:55:27 följande:
    FörvånadJag gick UPP i vikt när jag ammade eftersom jag var konstant hungrig och tryckte i mig allt som jag kom över.

Där rök den myten!
    "Skönt" att det inte bara är jag som är konstant hungrig.
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar