Inlägg från: langtanefterdig |Visa alla inlägg
  • langtanefterdig

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Usch vad hemska kommentarer ni fått :( Är i stadiet att försöka få barn sen två år, hoppas att amningen fungerar när det väl är dags och att det känns BRA. Men om det inte gör det ser jag det som självklart att flaskmata. Många i min närhet gör det men jag har inte lagt mig i om det. Vad orsaken är har jag inte med å göra, än heller lägga in en kommentar som att amning är bäst. Nä det är deras ensak , det är ju inte mitt barn liksom!

Kämpa på allihopa o ta inte åt er av dumma kommentarer från folk som inte har med saken att göra ens!

• langtanefterdig
    mimspims skrev 2010-07-24 18:26:18 följande:
    Sonen är 5½ månad, kämpade som en galning flera veckor med att få fjång på produktionen för jag VILLE amma men ingenting hjälpte. Ammade hela dagarna och nätterna så bröstvårtorna blödde och gjorde djävulskt ont, vi kunde inte ens gå ut med vagnen för han var hungrig jämnt. Till sist blev jag ett vrak och då tyckte bvc-sköterskan att vi skulle övergå till ersättning och då blev livet enkelt. Behöver jag säga att jag INTE tänker kämpa och slita ut mig själv lika mycket med nästa barn? Funkar det inte så funkar det inte.
    Till saken: jag har hört mycket bl.a. "du har ju så stora bröst, du borde ju ha massor med mjölk" HAHHAA. Det värsta är ändå folk som tror att man flaskmatar bara för att man är "lat". Jag kämpade så jag trodde jag skulle gå under...
    Herregud vilka kommentarer folk kläcker ur sig! Skulle bli helt skogstokig!
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar