• gedansk

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

hej

jag ville så gärna amma mina tvillingar när de kom (effter planerat snitt pga sätesläge) och försökte på uppvaket efter snittet. Min dotter hade svårt att få tag och min son kämpade också. Det känndes som om alla barnmorskorna drog och tog i en för att det skulle gå tillslut så fick jag pumpa och koppmata men det slutade med att min dotters blodsocker gick ner så mycket en natt att jag fick ge ersättning också.  Tack och lov så kom min barnmorska Ken från snittmotagningen upp sista kvällen och jobbade och han sa att nu så ska ni få åka hem och ta flaskan till hjälp och ersättning så kommer amningen komma igång senare. Så sista dagen så sa jag ifrån till den barnmorskan som jobbade att nu är det bra, jag vill inte mera nu.  Så jag har ammat, pumpat och gett ersättning och barnen mår toppen och jag också : )

Det finns så många konstiga ideér att man måste föda vaginalt, man måste amma osv för att det ska vara "på riktigt", skitsnack huvudsaken är att barnen och föräldrarna mår bra.

kram jeanette 

Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar