JuliaåRonjasmammis skrev 2010-07-16 14:32:57 följande:
"Men ersättning är inte alls bra för barnet, det kan vara farligt! Och då måste en läkare skriva ut recept, och det tänker inte jag sanktionera!"
Sagt av en BVC-syrra efter att min mjölk tvärsinat efter en bilolycka när äldsta sonen var 5 månader. Tre veckor slet jag med kvardröjande chock, intensivamning, pumpning och en superledsen hungrig unge. Var helt sönderriven i ansiktet, halsen och på brösten eftersom han blev så frustrerad. Först efter ett samtal med min dåvarande svärmor fick jag reda på att ersättning gick att köpa på närmaste Konsum! Ungen åt 2 flaskor på raken och sov sen i 14 timmar!
Lik förbannat fick jag skäll nästa gång jag var på BVC, jag hade ju inte helammat i 6 månader! Då blev det ajöss med den syrran, jävla häxa!
Sen har min nuvarande svärmor kläckt ur sig att det är mitt fel att yngsta sonen är allergisk pga att jag bara ammade lite drygt 6 månader. Jag borde ha ammat minst ett år! Tja, det hade det kanske legat nåt i OM SONEN VARIT ALLERGISK!!
Men att svärmor fäller idiotiska kommentarer kan jag ta, det gör hon titt som tätt. Det jag avskyr är när professionell vårdpersonal kommer med falska fakta och personliga påhopp som grundar sig mer på nån slags moral än vetenskapliga bevis!
Tjänstefel och usel ordkunskap. Sa hon sanktionera? Men jag undrar lite hur det kommer sig, att man inte känner till att ersättning finns i affärer?