MrsQuitaz skrev 2010-07-22 23:12:19 följande:
ja det verkar som att vi känner likadant. hur gammal är din lille? jag ger också lite gröt men jag har märkt av att hans mage blir trög. han får så ont och har svårt att bajsa så jag ska lugna mig lite med maten. ersättningen har jag från och med idag lagt på hyllan, jag tänkte försöka igen om en vecka eller så och hoppas att han är mer mottaglig då.
jobbigt att din lille bara vill liggamma men det positiva är ju att det är sommar och att man kan ta med en liten filt och vila/sola/fika i parken och passa på att amma. det gör jag =)
Vår lille är 3 ½ månad nu. Han är så ivrig att få i sig gröten att det inte finns något stopp. Tur att mamma vet bättre!!
Han fick bara en tesked max varje gång, nu är vi uppe i kanske två matskedar. Jag tar det fortfarande lungt. Han får även en klick mangopure. Vi kör med banangröten, den ska vara mild...
Ta bara lite varje gång så ska du se att hans mage vänjer sig.
Inte kul att ligga och amma om man tex står i kön på Maxi och vi har en kvarts bilfärd tills vi är hemma......Ganska låst, men allt går, har tagit ut baksätet i bilen om det skulle krisa...=)