• Långväntan

Är det hela eller en del av slemproppen

När jag gick på toaletten i morse så var jag helt säker på att det var slemproppen men frågan är om det är hela eller en del av den som har lossnat. Hur mycket slem ska det vara?

Min var inte en klump utan när jag torkade mig så var der som genomskinliga slemtrådar med blodstrimlor i. Men det räkte att jag torkade mig tre gånger så var det borta.

Hur har era varit då det har varit hela och delar? Jag lästa om någon som hade fått ut en lång korv på 1 dm lång och lika tjock som en banan?????

• Svar på tråden Är det hela eller en del av slemproppen
  • Ylwis

det är säkert olika. ring och prata med förlossningen.

med sonen var det en REJÄL klump som kom, som en tennisboll kanske.

Mamma till Alvyn 051015
  • glädjesol

Den kan gå också utan att man märkt det... jag har fått som slemflytningar i ca två dagar - som segt snor...men det är olika för alla

• Kaosmamma

Min gick under förlossningen och var också en stor klump.. Men många märker inte ens att den gått..

• Ellie23

jag hade som du, och då hade jag värkar samtidigt var 8 minut, när vi åkte in sa de att det var slemproppen och att jag börjat öppna mig. det behöver inte alltid komma en stor klump. du börjar nog närma dig nu spännande!

• akiire

Hej!
    Jag undrar samma sake. Eller inte för att jag tror att min slempropp har lossnat. Men vid olika tillfäller, säkert men en månads mellanrum så har jag fått som en lite geleaktig klump (ungerfär som en galv vindruva i storlek). Är dette ngt man bör uppmärksamma? Vet ni?

Sköt om er!

• URmama

Min gick i omgångar för slemproppen kan återbildas. Först var det som du beskriver lite slemmiga flytningar med röda strimmor i sen kom en stor klump kanske golfboll storlek. 5 dagar senare födde jag min dotter
    Är i v38 nu med andra och ingen slemmis än...

• carola78

Kan det ha varit min slempropp som börjat lossna då?
    Duschade i morse och efter duschen drog jag med ett finger mellan benen (låter knäppt kanske men jag skulle kolla om jag hade några flytningar då jag haft lite problem med svamp)
    Med på fingret får jag en klump som har en svans på ett par centimeter som är helt slemaktig.
    Ursäkta beskrivningen *S*
    Inget blod.
    Den är heller inte genomskilnig utan mer som äggskalsfärgad (vackert beskrivet *S*)

Kan det som sagt var vara slemisen som lossnar?

• URmama
    carola78 skrev 2010-07-16 08:19:33 följande:

Kan det ha varit min slempropp som börjat lossna då?
    Duschade i morse och efter duschen drog jag med ett finger mellan benen (låter knäppt kanske men jag skulle kolla om jag hade några flytningar då jag haft lite problem med svamp)
    Med på fingret får jag en klump som har en svans på ett par centimeter som är helt slemaktig.
    Ursäkta beskrivningen *S*
    Inget blod.
    Den är heller inte genomskilnig utan mer som äggskalsfärgad (vackert beskrivet *S*)

Kan det som sagt var vara slemisen som lossnar?

Kan vara det..
  • Turboplingen

Här är man inne på 7e dagen som smådelar av slemmisen lossnar..
    Sist den lossnade i smådelar låg jag inne på förlossningen för hotadförtidsbörd..
    Hoppas det händer något här snart..

Nova 070902, Lillebror BF 100804, familjenblir4.blogspot.com/
Svar på tråden Är det hela eller en del av slemproppen