• Alexi

Föräldrar ångrar namnval

Rätt intressant undersökning i England som det stod om i Aftonbladet idag. Det handlar om att en del föräldrar ångrar namnval, och det verkar ju vara namn som är för vanliga, namn som är för "coola" (som man tröttnar på sen), namn som är svårstavade eller svåruttalade. Dessutom upplever många föräldrar att barnen döms efter sitt namn, det är ju också intressant med alla trådar om WT-namn som varit på Familjeliv under senare tid. Allt sånt här bör man ju ta i beaktande när man väljer namn åt sina barn kanske...

Undersökningen borde ju kanske få ungefär samma resultat i Sverige eller vad tror ni?

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7466608.ab

• Svar på tråden Föräldrar ångrar namnval
  • Pormoicheia

Det roliga med namnen de flesta ångrade var att det handlade rätt vanliga namn och inga "Rymdflikka" eller Chewin vilket jag trodde av rubriken 

I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • Alexi
    Pormoicheia skrev 2010-07-15 18:45:29 följande:
    Det roliga med namnen de flesta ångrade var att det handlade rätt vanliga namn och inga "Rymdflikka" eller Chewin vilket jag trodde av rubriken 
    Jo, det hade jag nog också trott av rubriken. Fast Chewin m fl hamnar väl under coola namn som ångras eller konstiga stavningar...
Svar på tråden Föräldrar ångrar namnval