• Simsonen

Halmstads eller Varbergs äventyrsland???

Vi ska åka med fem ungar i åldrarna två till tolv år och väljer mellan dessa två,
    vilken tror ni är mest nöje för barnen, både stora och små?

http://www.aventyrslandet.se/index1.asp

http://www.funcityvarberg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-15 20:29
    Inget av ställena verkar vara någon höjdare, kom därför gärna med andra tips på roliga ställen för barn i de åldrarna.

• Svar på tråden Halmstads eller Varbergs äventyrsland???
  • M2003

Jag/ vi har inte varit på Fun city själva men bekanta varnade å det bestämdaste för att åka dit. Det skulle vara dyrt och en stor besvikelse. Det i Halmstad känner jag inte till alls. Vi åker alltid till Liseberg ett par gånger per år med alla barnen.

• Busbellan

Jag har inte varit på det i varberg, men i Halmstad har vi varit och det stället är inget jag kan rekommendera tyvärr.
    Inget att ha!

Mamma till Nora, August och Ella
  • Simsonen
    M2003 skrev 2010-07-15 19:51:29 följande:
    Jag/ vi har inte varit på Fun city själva men bekanta varnade å det bestämdaste för att åka dit. Det skulle vara dyrt och en stor besvikelse. Det i Halmstad känner jag inte till alls. Vi åker alltid till Liseberg ett par gånger per år med alla barnen.
    Oj jaha, vad bra att höra det innan vi bestämde oss då.
    Dyrt tycker jag intet det verkar men det är ju inte roligt om attraktionerna inte håller måttet.
  • Simsonen
    Busbellan skrev 2010-07-15 19:53:24 följande:
    Jag har inte varit på det i varberg, men i Halmstad har vi varit och det stället är inget jag kan rekommendera tyvärr.
    Inget att ha!
    Vad tråkigt. Vad var det du inte gillade?
  • Busbellan
    Simsonen skrev 2010-07-15 19:54:27 följande:
    Vad tråkigt. Vad var det du inte gillade?
    Karusellerna kändes gama och ganska tråkiga, i alla fall för min äldsta som då var 8-9 år.
    Vattenandet såg kul ut, men det var iskallt i vattnet så barnen ville knappt bada.
    hela stället kändes lite uråldrigt helt enkelt
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Kärnhuset

Jag kan tyvärr hålla med Busbellan ang. Halmstads äventyrsland.
    Det är helt okey för mindre barn men inte barn över 8-9 år som vill ha lite mer utmaning. Men är man 3-6 år så har man kul, speciellt om man får åka med en 8-9 åring och det var väl halva nöjet för den stora (att åka med och ta hand om kusinen).
    Fördelen (och nackdelen då kanske) är att det inte är så stort, så är man i övre åldersspannet kan man gå omkring själv och ändå hitta varandra.
    Vattnet var som sagt iskallt, så även om det var roligt kan man inte vara där så länge.

• Presario

Om jag inte minns helt fel så är det SAMMA ägare till både Funcity och Äventyrslandet. Jag har hört väldigt lite positivt om båda ställena.

Våra grannar var där förra året i Varberg och då var det så obemannat så det var EN kille som hade hand om ALLA karuseller.....

• Simsonen
    Presario skrev 2010-07-15 20:19:21 följande:
    Om jag inte minns helt fel så är det SAMMA ägare till både Funcity och Äventyrslandet. Jag har hört väldigt lite positivt om båda ställena.

Våra grannar var där förra året i Varberg och då var det så obemannat så det var EN kille som hade hand om ALLA karuseller.....
    Ja det låter inte orimligt att det är samma ägare får båda verkar vara lite lika varandra.
Svar på tråden Halmstads eller Varbergs äventyrsland???