• Ella1986

Vad ska man göra i Gimo?

Vi ska åka på en minisemester till Gimo herrgård utanför Uppsala. Vi har inga aktiviteter inbokade. Någon som har något bra förslag på vad man ska hitta på om man har en dag i Gimo?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-15 21:21
    Även tips på bra restauranger och butiker mottages tacksamt.

• Svar på tråden Vad ska man göra i Gimo?
  • Tjoflöjt

Om det är restaurangbesök och shopping ni är ute efter ska ni nog åka någon annanstans än till Gimo Skrattande.
    På orten finns det väl en mataffär och en hamburgerkiosk, men inte så mycket mer. Däremot är omgivningarna fina, så promenader funkar utmärkt!

• maryjac

Öregrund är helt fantastiskt en sommar dag! Ta en tur över till Gräsö å bada när ni ändå är i farten.
    I Gimo har jag inga tips förutom att det är fint att promenera.
    Har aldrig varit i Gimo Herrgård själv, men har hört mycket gott om stället.
    Hoppas ni får trevligt!

2010 SKA bli vårat år!
  • Ella1986
    Tack för alla tips!

Såhär i efterhand kan jag berätta att vi tog en biltur till Östhammar där vi flanerade runt och slutligen satte oss vid vattnet och käkade glass. Med facit i hand skulle vi nog åkt ut till Öregrund - det ska tydligen vara jättemysigt. Tillbaka i Gimo tog vi det mestadels lugnt på terassen bakom herrgårdens västra flygel, och sedan åt vi en toppenmiddag i restaurangen (utomhus). Där var det mycket bra service!

Som ni säger finns det inte särskilt mycket att göra i själva Gimo, men herrgården är värt ett besök. Kom lagom till eftermiddagsfikat (om man kommer tidigare blir man lätt rastlös) och ät sedan en härlig herrgårdsmiddag. Sov över i sköna sängar och ät en frukost i solen på restaurangens terass. Att stanna i Gimo en hel dag blir nog för mycket.

• Tulpanblomman

Fast Gimo har ju en "galleria" blev så lurad när jag läste om den i Annonsbladet. Galleria för mig som har bott i Uppsala är ett ställe med fler affärer än 3st som det var där. Det finns en presentaffär i början av Gimo (från Uppsala) sedan har du ju Knutmassomuséet med lite hantverk att köpa. 

Svar på tråden Vad ska man göra i Gimo?