• Willa

Bra frisör i Sthlm?

Är det någon som kan rekommendera en riktigt bra frisör i Sthlm? Jag är sååå trött på mitt hår och vill göra en riktig förändring, men vet inte vart jag ska gå. Jag behöver tips på någon bra innan jag sliter av håret (lr rättare sagt, innan min dotter gör det åt mig ).

• Svar på tråden Bra frisör i Sthlm?
  • Pink Rose

Mirres tycker jag är bra... synd bara att det var så himla dyrt där. Kan tyvärr inte rekommendera någon annan, hade en skitduktig frisör på ett annat ställe men hon flyttade utomlands

• Willa

Men det kan ju vara värt pengarna den här gången när jag vill testa något nytt kanske. Tack för tipset!

• Pink Rose

Ja, iofs.. men det blir lite dyrt i längden så att säga

Kanske någon annan har något tips? *smyg puffar*

• Fru Indosaurie

vart bor du då? Behöver det vara i city?
    Min frisör är VÄRLDENS bästa, så otroligt kreativ! Hittar på nya saker varje gång, jag behöver bara komma dit och sätta mig så sköter hon jobbet =)

• Willa

Det behöver inte vara i city! Varsomhelst som man kan ta sig till med t-bana, buss lr pendel går bra. Din frisör låter ju kanonbra, Fru Indosaurie, vem är det och var finns hon/han?

• ballerina

Tipsar om "Vita" ligger nära Dramaten. Här finns "min" frisör! Ellinor heter hon och är bäst på lockigt hår. Innan jag började hos E klippte jag mig själv då jag alltid såg ut som pudel efter alla frisörbesök - frisörer som inte vet hur ett lockigt hår krullar upp sig osv....
    500 kronor för bara klippning - DYRT! men för mig helt klart värt det - klipper mik
    g kanske bara två gånger per år - däremellan trimmar jag lite tofsar här och där själv.

• Fru Indosaurie

Min frisör heter veronica och jobbar på lady och kalufsen i sundbyberg.
    Jag har alltid gått dit utan att veta varken ut eller in och hon kommer alltid med sprudlande idéer.
    Hon ser liksom framför sig, precis som en frisör ska.
    kostar 350 kr för en klippning, hur värt som helst!

Alltså jag är så nöjd så jag vet inte hur jag ska bete mig
    Varje gång går jag därifrån med en ny frisyr, har aldrig haft någon sån frisör nångång så det är så skönt.

• Miss Upsey Daisey

ett hett tips om du är beredd att göra vad som helst utan att lägga dig i förmycket
    är att gå till Toni & Guy när de söker hårmodeller. Det kostar 200 kr och då klipper de o färgar. Ibland bara klippning.. Men värt ett försök..

Ring o kolla när de behöver modeller osv... man får avsätta en hel dag för det är vad det tar ungefär..

Jag blev jättenöjd när jag var där..

Lycka till!

• Angel80

Jag klipper mig på URBAN (Björn Axén) hos en tjej som heter Josefin, verkligen toppen!

• lindaiv

Hallåjsan... Här kommer ett tips på en salong.

I Sundbyberg, Fredsgatan 8 Tel 28 61 63. "Hårtrollen" heter dom, två tjejer.... super duktiga och billigt ca 280:-
    ( T-bana Duvbo, är närmast , ner mot f.d Lorry... ).

Jag brukar klippa mig axellångt, men utfönade toppar.... lätt å behändig frisyr som inte blåser ur, men lite vax i...

/ lycka till ( berätta gärna vart du sen klipper dig..... ;- )

• Willa

Tack för alla tips! Jag testar att vara hårmodell hos Toni & Guy och låter dem gå loss på mitt hår. Jag är sugen på att testa Veronica på Lady och Kalufsen, så det får bli nästa gång. Håll tummarna för att jag blir nöjd!

• Bettiz

Hahaha... satt och kollade om jag kunde få något tips på bra frisör. ("Min" har flyttat) Det verkar som att de som är bäst i kombination med billiga finns i Sumpan!! Synd att det är en bit att åka......

Svar på tråden Bra frisör i Sthlm?