• jagälskarallaminabarn

Ok med fläkt i samma rum som 10 mån baby?

Den här värmen gör att min son Timmy, som snart är 10 mån, sover väldigt oroligt. Det var någon som sa till mig när mina tvillingar var små att man inte ska utsätta småbarn för drag, därför denna fråga. Vi har en golvfläkt som vore perfekt nu i sovrummet men vågar vi använda den med tanke på Timmy? Vi kan visserligen göra så att den bara blåser åt ett håll men det tar förstås bättre om den får gå fram och tillbaka, om vi vågar använda den, ska den då gå bara åt ett håll och då självklart inte rätt på sonen eller? Snälla, om du tycker detta är en dum fråga så gå bara härifrån. Det kanske är självklart för andra hur man gör men jag skulle aldrig fråga om det vore det för mig. Ska tillägga att Timmy ligger i blöja och korta byxor i fall någon undrar om vi klär honom för mycket. Tack för hjälpen på förhand!

• Svar på tråden Ok med fläkt i samma rum som 10 mån baby?
  • Kya

sätt igång fläkten, helt klart! Åååh, den som hade tillgång till fläkt i den här värmen... underbart, använd! lilla timmy kommer också må bättre och bli gladare.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • ljuvliga

Jag har aldrig reflekterat över det. Vi har haft fläkten igång flera gånger när det varit varmt inne. Speciellt i förrgår då vår lilla tjej hade feber pga tandväxt, men som tur var så var det regn och åska på eftermiddagen/kvällen så det blev inte lika varmt som vanligt. Gissa om jag var glad att det kom en regnskur just då
    men som sagt så har vi fläkten igång, det blir för varmt annars.

• Amazina

Självklart ska ni ha fläkt! Vad najs!! Men rikta den inte rakt mot barnet och tänk på att den väcker liv i minsta lilla dammråtta och blåser iväg den mot sängen... Så försök hålla hyfsat dammsuget...

Svar på tråden Ok med fläkt i samma rum som 10 mån baby?