Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Sova med bajsblöja?

Minsta dottern fick sova i sin bajsblöja på dagarna om hon bajsade när hon sov. Hon hade kolik & skrek hela dagarna och sov max 30 minuter i stöten på dagarna. Hade jag väckt henne för att byta (jo hon vaknade hur försiktig man än var) så hade hon skrikit i panik tre timmar till innan man kunde lugna ner henne & somna henne igen. Fick hon sova klart i 30 minuter så kunde man byta i lugn & ro & ha en glad unge en liten stund innan skriket började igen. Så det var för allas skull. Skulle inte kalla det barnmisshandel precis.

Hon blev aldrig röd eller irriterad av det. 

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma
    Lyckorus83 skrev 2010-07-16 09:28:20 följande:
    man byter när de sover .., aldrig låta dem ligga med bajs i blöjan Fy
    Alla bebisar fortästter inte sova under blöjbytet...hur försiktig man än är. Och har man försökt lugna/somna barnet i tre timmar och vet att man får tre timmar till om man väcker det så är det mest skonsamt för alla (båda oss föräldrar och det övertrötta barnet) att låta det sova med bajsblöja i 30 minuter.
  • SilverEmma
    alvias78 skrev 2010-07-17 22:35:25 följande:
    Jag har alltid bytt på mina barn om de sover och bajsar... gör man det från början så blir de vana vid det och ant fortsätter att sova eller somnar om.
    Nej, DU gjorde det kanske från början & DINA barn vande sig vid det. Tyvärr funkar inte alla ungar på samma sätt.

Jag gjorde det också från början men min minsta tål inte ens att man petar på henne när hon sover...oavsett hur försiktig man är.  
Svar på tråden Sova med bajsblöja?