Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

Sova med bajsblöja?

Äsch, byt blöjan i sängen med en handduk under, så behöver du inte ens plocka upp honom. Det går otroligt fort att få en röd rumpa på grund av bajsblöja tyvärr... Om det är så att du själv sover och inte märker att han bajsat så kan du ju inte göra så mycket åt saken, men om du vet att han alltid bajsar en halvtimme efter maten, då VET du ju...

• Lindreas
    PHofie skrev 2010-07-16 18:58:12 följande:
    Om barnet protester och visar att något är obekvämt eller fel är det ju SJÄLVKLART att man byter!! Önskar att jag aldrig startade den här tråden! Verkar som att alla tror att jag är en tortyrmorsa! 
    Jag byter på mitt barn när han har bajsat, så vi kan lägga ner nu!  
    Men du, det låter ju jättebra! Jag menade på att om du vet att han alltid bajsar 30 minuter efter att han ätit och han då sover, så kan det ju vara bra att byta. Men du är såklart ingen dålig mamma om du inte går och luktar på honom hela nätterna! Och vad det gäller kissblöjor så är det ingen större fara, för det första så suger blöjorna upp så bra att det inte blir särskilt blött mot huden, och för det andra så har det inte samma frätande effekt som löst bajs har.

Tror inte du är dålig mamma på något sätt, så det så! :)
  • Lindreas
    PHofie skrev 2010-07-18 18:38:32 följande:
    Det enda folk gör här är ju att formulera sig efter egna erfarenheter. Mest iaf. Det är ju inte som att familjelivs forum är fakta, det är ju delar sina erfarenheter alla för här. 
    Hade jag vetat vad denna tråd skulle orsaka för sjuka påhopp och att om man inte byter blöja på sitt barn på stört torterar man sitt barn! Sjukt!!
    Någon som vet om man kan avsluta en tråd man skapat? 
    Hoppas du läste mitt inlägg! Men om du vill ta bort tråden så anmäl den till supporten så plockar de bort den.
Svar på tråden Sova med bajsblöja?