• k girl

Sova med bajsblöja?

Ja, jag måste då vara den mest hemska mamman ever. Första månaden. Sonen skrek, skrek och åter skrek på natten.  i fick ett pars timmars sömn. Det hände vid något tillfälle att preciiinEEVER. Vi behövde verklugen få sova de få stunder vi fick sova.s när sonen somnat och vi kunnat lägga ner honom utan att han vaknat att han bajsade. Böt vi på honom då? NEVER. Han skulle ändå vakna, antagligen efter en halvtimme och allra senast en timme. Eller jo, några gånger gjorde vi ju det, tills vi insåg att det innebar att vi fick gå och bära på honom två-tre timmar fast utan att vi fått de där magra stunderna sömn vi så väl behövde. Röd stjärt har han sällan haft och han började bajsa varannan vecka rätt tidigt, så det hände inte ofta, men det hände ett par gånger.

• k girl

Märkligt det blev... Men ja, det hände vid ett par tillfällen att precis när han somnat och vi kunnat lägga ner honom utan att han vaknat efter fem minuter så hörde vi att han bajsade. Och vi visste ju att han skulle vakna inom en halvtimme-timme, så jag kan inte tycka att det var så oerhört farligt. Han vaknade inte av det själv.

• k girl
    Upptagen skrev 2010-07-16 22:52:10 följande:
    Precis så var det för oss också. Om han väl somnade så behövde både han och vi sömnen den korta stund han sov, eftersom han ändå inte sov särskilt länge åt gången....
    Ja jag tycker att det är så märkligt att folk utgår ifrån att alla har de som de. "H*n vaknade inte till så mycket och kunde lätt somna om". Skulle det hända idag skulle jag lätt byta på honom, han somnar om fort och sover som en stock. Men den där första månaden... Shit, det var så jävla jobbigt. Vi tog natten i pass, jag och min man. Jag klandrar ingen som inte byter bajsblöja omgående om de hade det som oss.
  • k girl
    La Lola skrev 2010-07-17 01:06:03 följande:
    Precis.

Jag skulle inte vilja ligga i min egna avföring o sova.......
    Tror ni på allvar att ungen inte vaknar bara för att man använder våtservetter?
  • k girl
    Orchido skrev 2010-07-17 10:33:07 följande:
    Jag byter oavsett om jag fått kämpa i timmar med att få barnet att somna, jag byter bajsblöjan ändå, men mitt humör att börja om allt igen kanske inte är på topp då hehehe men hellre det än att jag ser nästa morgon att mitt lilla barn har fått sår i rumpan.
    ...tror du på allvar att ett barn får sår i rumpan för att det har bajs i blöjan under30-60 minuter en natt?
  • k girl
    MikuAndSaraLi skrev 2010-07-17 12:17:02 följande:
    Bättre att stanna kvar i sängen än att lyfta upp och gå iväg till handfatet på toaletten, inte sant?
    Och MIN dotter har i alla fall sovit sej igenom ett antal blöjbyten på nätterna så det är inte omöjligt.
    Jo, helt klart och så skulle jag göra idag, men sonen var så otroligt lättväckt fram till dess att han var ca två månader gammal att hade man petat i honom hade han vaknat. Att ha det som vi hade det var helt ohållbart och jag kan ärligen säga att jag hade dåligt samvete, men vi kände att vi var tvungna att låta bli att byta på honom om han hade nysomnat för att vi i överhuvudtaget skulle få någon sömn.

Generellt tycker jag att det är så oerhört tråkig ton i denna tråd. Jag har sedan den dagen min son föddes alltid plockat upp honom när han börjat skrika och tycker att det är skitviktigt, men jag börjar inte gasta om misshandel, vanvård eller att "det är ju så lätt att plocka upp barnet, varför ska det ligga där och skrika? Jag skulle själv inte vilja bli ignorerad i mina kommunikationsförsök!" för det.
  • k girl
    Orchido skrev 2010-07-17 16:13:27 följande:
    Ja det tror jag eftersom min dotter får så! så ja! det tror jag. eller ska jag säga, jag vet?
    Att din dotter får det innebär - förstås - inte att alla barn får det.
  • k girl
    Orchido skrev 2010-07-18 06:49:53 följande:
    och när jag skrev inlägget utgick jag just från mina egna erfarenheter och vad jag hade gjort, inte vad andra ska göra.
    Utgår du efter dina erfarenheter kan du ju nästa gång skita i att formulera dig som en kommentar på vad andra har skrivit, i så fall. Och som ett råd i all välmening; det är få som gillar självgodhet.
Svar på tråden Sova med bajsblöja?