Inlägg från: Trevlig eftermiddag |Visa alla inlägg
  • Trevlig eftermiddag

Sova med bajsblöja?

Vad anser du själv TS vad som är bäst för dig. Vi som skriver här skriver ju bara uti från våra egna erfarenheter. Och tyvärr måste du skaffa dem själv, alla barn är olika. Testa vet jag, testa med att byta blöja i sängen börjar han grina ja testa på att han sover med bajs i blöjan någon timme. Vad du än väljer så är inget rätt eller fel, såsom du märker här på FL så är det varannan som tycker si och varannan som tycker så. Vad du än gör ska du lita på din egen intuition.  

• Trevlig eftermiddag
    Queenie70 skrev 2010-07-17 15:15:54 följande:
    I vissa fall KAN det ju vara så att barnet skulle riskera att fara mer illa av att förlora den lilla sömn den faktiskt får (kanske har kolik?) än risken med att ligga en timme med bajs i blöjan om han ändå inte vaknade av bajset. Man får göra avvägningar som sagt.

Att antyda att en förälder som kanske burit på ett gallskrikande barn de senaste 24 timmarna är dåliga föräldrar om de väljer att inte riskera att väcka ungen under ett blöjbyta om ungen kanske äntligen somnat efter 24 timmar är att ta i.
    Visst är det så, man måste alltid ta till fördelar mot nackdelar för det barnet man har. Som sagt inget är rätt eller fel. Jag har både bytt och inte bytt det har helt enkelt berott på vilket humör eller hur övertrött barnet har varit. Självklart byter jag blöjan innan han somnar. Men nu till det bästa min unge sket 1 gång i veckan vid den åldern. 

Sen har han ju skitit mitt i natten (det har jag iallafall antagit, eftersom det ser ut som det har legat en stund i blöjan), sen har han sovit vidare och jag med, har inte märkt det förrän på morgonen.   
  • Trevlig eftermiddag
    Orchido skrev 2010-07-17 16:13:27 följande:
    Ja det tror jag eftersom min dotter får så! så ja! det tror jag. eller ska jag säga, jag vet?
    Men precis därför är barn olika och olika känsliga, därför måste man prova sig fram vad som är bäst för barnet.
  • Trevlig eftermiddag

Vill fråga dig TS vad är det för mat du ger åt barnet, bröstmjölk, tillägg 

• Trevlig eftermiddag
    patti87 skrev 2010-07-17 19:38:24 följande:

jag skulle inte lata min son sova med en bajsblöja..men det är ju jag det...gör det som känns bäst för dig och din son.

MEN snälla du det är väl ingen här i tråden som skulle vilja låta sitt barn sova med bajsblöja. 

Vet man inte om att barnet har sovit med en bajsblöja en natt, så vet man inte det, och större skada kan väl inte bli då, om inte barnet själv väcks av det och skriker.

Frågan var väl hur man fixar det mest fridfulla blöjbytet för sitt barn utan att väcka upp. Frågan löd ju också är det dåligt att ligga med bajsblöja några timmar. 
  • Trevlig eftermiddag
    Ellie23 skrev 2010-07-17 19:36:04 följande:
    jag brukade byta blöjan i sängen medans sonen sov.. bara att torka av lite med fuktiga tvättlappar och på med en ny blöja  
    Nog tror jag. om inte du har gjort det, annars kommer du säkert göra det, att låta barnet ligga med bajs i blöjan några timmar eller hur, för du kan ju inte vara vaken och kontrollera han/henne 24 timmar
  • Trevlig eftermiddag
    alvias78 skrev 2010-07-17 22:35:25 följande:
    Jag har alltid bytt på mina barn om de sover och bajsar... gör man det från början så blir de vana vid det och ant fortsätter att sova eller somnar om.
    Det måste vara en dröm för dig att fått vara med om det att kunna byta en kladdig bajsblöja i mörker
Svar på tråden Sova med bajsblöja?