Inlägg från: Anonym (OsäkraFlickan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (OsäkraFlickan)

Jag passar inte in i något fack=(

Jag är en tjej på snart 21 år som har brottats med min sexuella läggning i flera år.
    Problemet är att jag inte tycker att jag passar in något av de såkallade facken.
    Ingen av etiketterna hetero, bi eller homo känns rätt för mig.
    Jag vet dock till 100% att jag inte är homo så det kan vi stryka direkt. Det är de andra två som jag länge har stått emellan. Jag hade inga funderingar på detta när jag växte upp, jag blev kär i killar och attraherad av killar uteslutande ända upp i tonåren. Allt började när jag under en period i mitt liv nästan bara umgicks med tjejer. Första gången jag blev förälskad i en tjej var jag 15-16 år. Sedan dess har jag varit förtjust i ett antal andra tjejer. Men det är mer på en oskyldig nivå. Inte så mycket sexuellt utan mer känslomässigt. Ibland har jag undrat om jag inte blandat ihop stark vänskap med med att vara kär. Minns en tjej jag gillade, tyckte hon var väldigt söt och vacker och ibland kunde jag bli lite fnittrig i hennes sällskap. Kändes lite som när man var förälskad som barn. Så där oskyldigt, innan sexualiteten blev framträdande. Jag känner mig så förvirrad. Är ofta kåt och fantiserar då om killar och att ha sex med dem. Tänder inte på tjejer på det sättet alls. Med killar räcker det att dem ser lite bra ut för att det ska hetta till för mig. Känner ingen längtan efter att ligga med en tjej. Däremot har jag fantiserat om att ha en flickvän. Har övervägt tanken på om jag skulle kunna ha sex med en tjej om jag var kär i henne. Och det känns som jag skulle kunna det. Med killar kan jag ha sex utan känslor, men det verkar vara tvärtom med tjejer. Känner mig pga detta varken hemma som hetero eller bi. Det är jobbigt då samhället är uppbyggt efter att man ska veta sin tillhörighet så att säga. Någon som har känt så här?

• Svar på tråden Jag passar inte in i något fack=(
  • Anonym (OsäkraFlickan)
    MrBlueSky skrev 2010-07-16 00:19:09 följande:
    Har definitivt känt som du, att jag inte passar i facken. Men faktum är att facken är bristfälliga och framför allt onödiga. När du inser det kommer du bara sluta bry dig, det finns inget att vara förvirrad över. Var bara dig själv, gör det som känns bra. Varför har du ett behov av att definiera din sexualitet? Sexualitet kan skifta från dag till dag. Känner t.ex. en tjej som jag tror definierar sig som lesbisk, som efter varje uppbrott med flickvänner haft en "bounce back" med killar. (Tycker att hon är en cool person i övrigt, inte minst pga detta roliga fakta)

Har du övervägt att säga till dig själv "IDAG är jag bi!" eller "igår var jag hetero" eller "jag är bara sexuell"? Glad Om du nu verkligen känner att du inte kan strunta i att definiera din läggning, menar jag, så definiera den inte för hela livet utan låt den vara lite flytande...
    Har faktiskt varit inne lite på det du nämner. Att bara skita i facken och vara sig själv. Egentligen spelar det ju ingen roll om jag är hetero, bi eller homo för jag är ju ändå jag! Men samtidigt är det jobbigt när den sexuella läggningen kommer på tal. Folk har ett behov att veta också känns det som. Rädd att bli betraktad som konstig för att jag inte idientifierar mig men någon av de befintliga läggningarna.
Svar på tråden Jag passar inte in i något fack=(