• MrBlueSky

Jag passar inte in i något fack=(

Har definitivt känt som du, att jag inte passar i facken. Men faktum är att facken är bristfälliga och framför allt onödiga. När du inser det kommer du bara sluta bry dig, det finns inget att vara förvirrad över. Var bara dig själv, gör det som känns bra. Varför har du ett behov av att definiera din sexualitet? Sexualitet kan skifta från dag till dag. Känner t.ex. en tjej som jag tror definierar sig som lesbisk, som efter varje uppbrott med flickvänner haft en "bounce back" med killar. (Tycker att hon är en cool person i övrigt, inte minst pga detta roliga fakta)

Har du övervägt att säga till dig själv "IDAG är jag bi!" eller "igår var jag hetero" eller "jag är bara sexuell"? Glad Om du nu verkligen känner att du inte kan strunta i att definiera din läggning, menar jag, så definiera den inte för hela livet utan låt den vara lite flytande...

• MrBlueSky
    Anonym (OsäkraFlickan) skrev 2010-07-16 01:42:03 följande:
    Har faktiskt varit inne lite på det du nämner. Att bara skita i facken och vara sig själv. Egentligen spelar det ju ingen roll om jag är hetero, bi eller homo för jag är ju ändå jag! Men samtidigt är det jobbigt när den sexuella läggningen kommer på tal. Folk har ett behov att veta också känns det som. Rädd att bli betraktad som konstig för att jag inte idientifierar mig men någon av de befintliga läggningarna.
    Fattar vad du menar. Glad Det var inte så längesen jag själv var på killen om "vad han är" Skäms haha. Fastän en är medveten om att etiketter och läggningar inte betyder ett smack, så kan det ta ett tag innan det verkligen sjunker in så pass att det blir lika oviktigt för en som vilken hårnyans du har (vilket ju också är föränderligt). ^^

Men försök att skämta bort det? Kom på ett käckt svar att komma med, när du blir tillfrågad. Jag vet mycket väl att det kan reta gallfeber på folk, men det är ju deras problem! Eller så kanske de bara inser hur charmig du är. Den som väljer att betrakta dig som konstig, var nog ganska inställd på att betrakta dig som konstig från första början, tyvärr, you can't please them all. ^^
Svar på tråden Jag passar inte in i något fack=(