• jennnni

Binda eller blöja?

Har tyvärr problem med att jag kissar på mig nu efter att jag fått barn. Hoppas det ska gå över snart, men nu använder jag tenas tjockaste binda.  Tyvärr läcker den dock ibland!

Kan få blöjor av landstinget istället, typ en tunn byxblöja. Vill såklart helst slippa blöja, men det är inte så kul när de läcker heller. Är orolig för att det ska kännas väldigt "blöjigt", typ att det känns för mycket och att man går och tänker på blöjan hela tiden. Orolig för att den ska synas också.  

Någon här som haft blöja? Känns det mycket när den är på? Tänkte ni mycket på den? Enligt min sjuksköterska kan jag få en annan blöja också, som är mer som en "vanlig" som man tejpar ihop. Men den borde väl kännas ännu mer? Funderar på att fortsätta med bindan och ta de gånger det läcker.

• Svar på tråden Binda eller blöja?
  • Lady Bird

Jag såg din tråd nu, kanske är det redan "för sent" att svara...

Jag tycker du ska använda det skydd som faktiskt hjälper dig att hålla tätt. Klarar du dig med bindorna så är det ju toppen, men annars ska du inte vara rädd för att pröva större skydd. Jag använder själv både "byxblöja" på dagen och tejpblöja på natten och jag är inte särskilt orolig för att bli avslöjad när jag går ut, den syns nästan inte alls under byxor och har man kjol så syns den inte alls. Det är klart att du märker att du har blöja på dig, men det är säkert också värst i början, sen vänjer du dig och tänker inte på det. Så bylsigt är det inte.

Lycka till.

• Lady Bird

Hur har det gått för dig? Styrkekramar

• Susanne110

Du behöver inte oroa dig för hur det känns eller syns. man vänjer sig snabbt och det syns mycket mindre än man tror. Jag har använt blöjor till och från, nästan bara nattetid. Har du några frågor får du gärna skicka ett mail. Lycka till

• labina

Jag håller med, jag har blöja hela dygnet och även på jobbet, jag är kille så det med kjol går bort, men jeans har jag ofta och även andra byxor, jag tror inte ngn ser vad jag har under... go go go det är bara du som vet.

kram

• Tomas 1

Jag tycker inte häller att du skall vara rädd att andvända blöja om inte tenas tjockaste binda räcker andvänder själv Tenas teippblöja och tänker inte alls på att jag har blöja på mig.

• Super blondinen

Hej tycker du ska välja blöja.
    Jag använder själv blöja på natten och på dagen i bland.
    Samma som många verkar ha det här Tape på natten byxor på dagen.
    Och ingen här märkt nått så vitt jag vet.
    Men du behöver ju inte ta på dig extra thita byxor jeans går bra.

• powerstone

Blöjor är det bästa helt klart!

• Malajen1970

Jag föredrar tygblöjor eller allt i ett blöjor. Har det dagligen och är inte rädd för att någon ska se mig med det.

• bubele

Gå till gyn och få remiss för TVT-operation. Ingen som själv inte vill skall behöva kissa på sig i vuxen ålder.

• Scarlett

Tejpblöjor är ganska bylsiga men inte alls obekväma! Man ska inte ha för tajta byxor bara.

• Malajen1970

Använder mest tygblöjor ute som hemma. Även om allt i ett med tejp så kan de prassla. Har märkt på de tejp blöjor som jag har använt så hellre tjockare blöja än prassel.

• crossanka

Se det såhär jeeeeni
    Vilket skulle kännas värst för dej, att bindan skulle läcka eller att någon mot förmodan skulle råka misstänka att du har blöja på dej?
    Både byx och tejpblöjor i minsta storlek syns garanterat inte om du bär mörka lite löst sittande jeans, försök att se det som något tillfälligt som förmodligen är övergående.

• tokar86a

Jag skulle säga blöja. Dagens blöjor är utformade för att vara tunna och diskreta.

Svar på tråden Binda eller blöja?