Mammabyxor med korta ben, var köpa?
Sommar, sol och värme är ju alltid trevligt men att använda byxor med långa ben eller kjol/klänning är inte alternativ som passar mig. Okej, jag kan ha klänning på mig om jag har ett par tights under men är inte innehavare till speciellt många klänningar och bara en av dem som passar med tights till sitter bra pga den växande magen
För ca 1 månad sedan gick jag och köpte mig ett par gravidbyxor med korta ben som jag verkligen uppskattar på alla sätt och vis men de har tre uppenbara nackdelar:
1. De är vita
2. De töjer sig i midjan allt efter att man har dem på sig så att de åker ner hela tiden (efter dag tre är det dags för tvätten så att fibrerna i tyget kan dra ihop sig igen)
3. De är just bara ett par
Självklart skulle jag kunna gå tillbaka till samma affär (i detta fall H&M) och köpa ett par likadana och därmed lösa problem nummer 3 men det är ju inte speciellt inspirerande med två likadana byxor hela veckan. Desutom har jag 4 veckor kvar till mitt och min sambos bröllop, så planering och förberedelser är i full gång så jag har inte tid att springa i affärer helt enkelt.
Så häromdagen satte jag mig och kollade olika onlinebutiker, de vanliga postorderkedjorna så som H&M, Ellos, LaRedoute mfl och även ett par av de som specialliserat sig på mammakläder.
Men jag blev grymt besviken, jag hittade inte någon butik som hade korta sommarbyxor i mammamodell som inte var vita (eller möjligtvis bege)! Tror butikerna att man vill ha vitt på sig hela tiden bara för att det är sommar??? Tights kan jag väl tänka mig att ha också men då skall man ha andra kläder till som passar till detta och en delvis helt ny garderob är inte riktigt det jag har råd med just nu med tanke på det stundande bröllopet.
Så nu har jag en fråga till alla er andra gravida, var hittar ni era sommarbyxor? Jag kan tänka mig alla typer av byxor, bara de har korta ben. Har fått låna två par gravidjeans av en kompis och hade de inte varit just lånade, så hade jag kortat av benen för länge sedan.
Snälla, kom med svar och förslag innan jag rinner bort i värmen