• Anonym (kompisen)

Får man göra hur många aborter som helst?

Pratade just med min kompis som misstänker att hon är gravid, igen...
    Hon har inte pratat med sin sambo än och vill vänta tills hon vet säkert att hon verkligen är gravid. Om hon är det så tänker hon göra abort...igen...
    Får man verkligen göra hur många aborter som helst? Vad jag vet så blir det här isåna fall hennes 6:e abort (eller möjligtvis 7:e??)
    Abort är väl inget preventiv medel heller? Jag vet att hon gör som hon vill och att det inte är min ensak egentligen. men det känns så konstigt på nåt vis. Det måste ju ändå kosta samhället en hel del antar jag.

• Svar på tråden Får man göra hur många aborter som helst?
  • BettanB

Ja, det får man. Däremot är det kanske vist att ta rådgivning för att hitta ett preventivmedel som passar istället.

Sorg i BettanMansion.
  • Lady Dahmer

ja det får man. tack å lov. människor som inte vill ha barn ska inte tvingas föda fram dem.

och oönskade barn kostar mer för samhället kan jag tänka. för att inte tala om hur mycket mödravård och en förlossning kostar.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Anonym

Ja, det finns ingen gräns på hur många aborer man får göra men har hon otur så kanske hon inte kan fåbarn sen när hon väl vill ha barn.
    Det kan ju inte direkt vara bra för kroppen med en massa aborter.

• Anonym

Jag kan tycka att en är ok......men inte 6-7 stycken......fy va hemskt.
    Vore intressant att veta hur denna människa tänker.....

• Här och nu

Gör man så många aborter är det tydligt att man inte kan hantera p-medel.

• Lady Dahmer
    Anonym skrev 2010-07-16 14:42:39 följande:
    varför är en ok men inte fler?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-07-16 14:45:04 följande:
    varför är en ok men inte fler?
    Se inlägg 5.
  • redneck girl

personligen tycker jag att nått är galet med henne om hon tar det som en klackspark och gör abort på abort.det är ju inget regelrätt prev medel.upplys henne om att det finns rätt säkra metoder nu förtiden om man absolut inte kan tänka sig barn. leka med liv....

• Här och nu
    redneck girl skrev 2010-07-16 14:47:24 följande:
    personligen tycker jag att nått är galet med henne om hon tar det som en klackspark och gör abort på abort.det är ju inget regelrätt prev medel.upplys henne om att det finns rätt säkra metoder nu förtiden om man absolut inte kan tänka sig barn. leka med liv....
    Ja, det borde kosta rejält efter en eller två.
  • Isanje
    Anonym skrev 2010-07-16 14:42:39 följande:
    Så om man provar p-piller,blir gravid och gör en abort.
    Sen byter man till p-stav och får blödningar hela tiden,tar ut den och ska byta till spriral och under denna tid blir hon gravid igen. Gör abort och kör med kondom,som spricker och hon blir gravid igen och gör en abort till.

Är inte det okej? det finns vissa som har oerhörda problem med att hitta entt preventivmedel som funkar. Ska man då TVINGAS bära ett barn man inte vill ha i 9 månader och föra ett barn som man inte vill ha?
Svar på tråden Får man göra hur många aborter som helst?