• Anonym

Finns de någon som bor i uppsala här? Eller kanske ska säga knivsta? Behöver eran hjälp med en liten sak

Som rubriken lyder vill vara anonym då de kan va känsligt och jag kan inte gå in på hela historien men ser jag en adress som de står till exempel ( tomtevägen 12 c) för mig är de antingen radhus eller höghus. Men nu undrar jag hur de ser ut i uppsala eller rättare sagt i knivsta. De hus eller vad de är som står på Emil Sjögrens väg nu vet jag att de finns 10, 11,12  a,b, c bland annat, men vad är de för slagt hus som står där? Är de radhus? Höghus? Eller fristående hus??

De finns en som säger att h*n bor i hus och nåt säger mig att de inte är hela saningen h*on har ljugit förr så nu vill jag bara veta vad de är för slags bostäder som står där?? Hoppas någon kan svara. Hade jag haft möjlighet att åkt och kollat själv så hade jag gjort de..

Som sagt kan inte berätta allt just nu men när jag vet mer så kan jag de.

• Svar på tråden Finns de någon som bor i uppsala här? Eller kanske ska säga knivsta? Behöver eran hjälp med en liten sak
  • Pirum

Känner inte till adressen tyvärr, men eniro, hitta.se och google har ju gatubilder i sina kartor. Där kanske gatan finns med?

• Anonym

kan försöka om jag lyckas, tack

• RiNan

Jag känner någon som bor på Emil Sjögrens väg 5 och det är hyreshus. Längre ner på den gatan finns det fristående hus men jag vet inte vad det är för nummer där. Om du kollar på eniro så är det fristående hus kring särsta badet och hyreshus i början av gatan.

• arkeologitjejen

Knivsta är rätt mycket villor av vad jag sett, men det finns ju även hyreshus. Om du söker på Eniro så finns ingen gatuvy, men däremot kan du se att det är en rätt stor byggnad som snarare ser ut att vara ett låghus, men det kan ju även vara ett radhus. Söker du sedan på Hitta.se så får du heller ingen gatubild, men en karta med något som liknar ett flerfamiljshus där portarna är utmärkta A, B, C osv. Fast som sagt, man kan ju inte veta säkert från en karta, kan ju vara ett radhus eller parhus eller liknande.

Linnea 080310 & BF 100930
  • eeisor

Ett tips är att titta på www.ratsit.se -> Sök person och skriv in adressen och orten du letar efter, så får du fram vilka som bor i huset/adressen.

• Anonym

alltså jag har ju självklart rätt adress men kan inte skriva den här. Har fått fram en saterlit karta på google men den är så suddig så kan inte riktigt tyda va de är för hus som står där. De finns ingen som skulle ha lust att bara skriva in nåt och skicka länken hit så jag kan skriva in den rätta adressen och kolla själv? De skulle vara jätte snällt.

• Helena77

Jag åkte på den vägen idag och så vitt jag vet är det villor där...

• Anonym

nyss så skrev jag bara in adressen på ratsit.se och då fick jag 11 träffar så väldigt många namn så de verkar vara ett hyreshus (eftersom de stod bv och de brukar ju betyda nedrebåtten) och inte en villa. och är de så, ja då har den här personen ljugit sista gången för mig. om man säger att man bor i hus när man bor i hyreshus om de nu är så vad mer kan man inte ljuga om egentligen.

• Helena77

Skicka ett privat meddelande till mig så ska jag kolla nästa gång vi åker till badet vilket kan bli om ett par dagar!
    Jag lovar att jag inte lägger ut adressen här så att du blir avslöjad.

Svar på tråden Finns de någon som bor i uppsala här? Eller kanske ska säga knivsta? Behöver eran hjälp med en liten sak