• J1983

Flaskmatning = det bästa jag gjort tror jag!

Ja det här med amning/flaska, amning/ersättning är ju helt klart omdebatterade ämnen precis som förlossning och annat där kvinnor liksom "mäter" sig med varandra. Jättebra att det funkar bra för dig att pumpa och ge ersättning. Kan tänka mig att det är skönt och tro mig, jag har själv tänkt tanken. Samtidigt så funkar amningen bra för mig så länge jag använder amningsnapp så jag ska nog stå ut ett par månader till, jag gjorde ju det med första barnet. Tror det viktiga är att alla mår bra och sådär och att man kan känna sig nöjd med sitt beslut. Ofta tror jag dock inte att man är nöjd när man måste förklara för andra att det val man gjort är bättre än deras. Men riktigt så tolkar jag inte ditt inlägg så länge du kan förstå att de som väljer att amma kan vara nöjda med det trots att de måste amma varannan timme osv.

Kan för övrigt tillägga att även min ammade bebis i nöjd och sover i långa perioder, dock har en ett pass på kvällen då han äter konstant. Men det å andra sidan innebär att han inte äter särskilt mycket på natten, just nu i alla fall.

Svar på tråden Flaskmatning = det bästa jag gjort tror jag!