3 år men och har fått en fot vårta på tån?
Min son har fått en vårta på tån och bara är 3 år. Vad kan de bero på att man får vårta? vad kan man göra åt de?
Min son har fått en vårta på tån och bara är 3 år. Vad kan de bero på att man får vårta? vad kan man göra åt de?
vårtor beror på ett virus och det är smittsamt. Så man kan få vårtor där andra smittade har gått/stått - vanligast är ju badhus, badbryggor, omklädningsrum, duschrum, badrummet hemma och hos andra. Och allra helst om man nu sommartid går barfota överallt så sprids smittan vidare rekordsnabbt. SÅ det har inget med åldern att göra.
det finns receptfria medel på apoteket
det finns ett medel på apoteket,man fryser bort vårtan, har testat den själv och den var kanon.
Min 5-åring har precis blivit av med en vårta på handen. Den satt där i några månader.. Vi skulle köpa receptfritt medel mot vårtor till honom men fick då veta att han var för liten. Det var bara att vänta på att vårtan skulle försvinna av sig självt och under tiden försöka att undvika att föra smittan vidare genom att använda plåster på vårtan, speciellt vid bad/dusch.
Vårtmedel ska inte användas på barn under 6 år. Vårtor försvinner av sig själv, men det kan ta ett par år om man har otur...
Det finns ett medel som heter Vårtfri som finns att köpa på hälsokostbutiker. Den ska tydligen gå att använda både på barn och gravida. Kolla upp det.
Tack för era svar den är borta nu och den försvann av sig självt