• johandra

Ont i magen av ägg?

Är det någon här som märkt på sin bebis att h*n reagerat när ni ätit ägg?

Har en liten tjej här hemma som jag tror reagerar på just det..men jag har aldrig hört nåt om det tidigare så jag vet inte om det är vanligt eller ej?

jag vet inte helt ´hundra att det är det heller iof..men jag tror det..

nån mer som märkt detta?

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Svar på tråden Ont i magen av ägg?
  • Jezamine

Vi vuxna kan ju bli dåliga av ägg.Så kanske även babyn kan bli?

Avstängd tills vidare
  • nones

Vår son hade kolik och fick akupunktur, under tiden gick jag på sträng diet, akupunktören sa att de kan få ont i magen av ägg, jag fick inte äta mer än ½ ägg om dagen, helst inget...

• vanna

Visst kan det vara ägg! Min dotter var allergisk mot ägg och soja sina första år .. så var försiktig när du börjar introducera ägg om barnet reagerar med magont av det nu. Men det behöver ju inte vara allergi, man jkan ju som tidigare nämnts få ont i magen av ägg .. både stora och små =)

Lycka till!!

• Mela78

Japp, märkte att dottern fick ont i magen, gaser, diarré och utslag varje gång jag åt något med ägg i. Räckte med ytterst små mängder. Hon är nu konstaterat äggallergiker.

• vanna

Visst är det knäppt att det räcker med hemskt lite?! Vår dotter fick värsta magbesvären om jag råkade skära hennes mat med min kniv som var lite dressing på! Men hon är 6 år nu och äter saker med ägg i. Dock gillar hon inte ägg =)

• johandra

Tack för alla svar hörrni! Då är det säkert äggen då...Jag har inte märkt nåt när jag äter typ pannkaka eller så, men dom dagar jag ätit ett helt ägg så har jag märkt att hon blivit pruttig o så...men det har känts så långsökt av nån anledning..men isf e det säkert det då!

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
Svar på tråden Ont i magen av ägg?