• målvakten

Gravsten till älskad katt

I torsdag blev jag tvungen att ta ett av de svåraste beslut i mitt liv.

Min katt blev sjuk för ett tag sedan och veterinären på djursjukhuset där han var inlagd medelade mig att han kommer inte bli bättre och att vi nog måste avliva honon och efter pratat och rådfrågat med många imin närhet tog jag beslutet att det var bäst för honom att få somna in.
    Vill säga att vi hat gjort allt vi kunnat för att rädda honom men inget fungerade.

Min älska de katt kommer få komma hem igen och det i en urna.

Jag håller på att leta upp bilder på honom och har bestält en mycket fin och stor ljusstake som passar honom och till detta vill jag även ha en sten/gravsten med hans födelse datum och bortgångs datum.
    Jag vill även ha ett litet text stycke på stenen.

Jag har tittat runt på nätet, fonus och googlat runt men kan inte hitta något ställe som har stenar som man kan gå graverade på olika sätt utan det är förtryckt.

Har mailat fonus om det kan fixa något.

Det jag nu undrar är om någon har vet om man kan får tag på mindre stenar med egen text?
    Någon som har gjort något likande för sin älskade katt?

Vila i frid Mickies
  • Svar på tråden Gravsten till älskad katt
  • Diablo

Prova på stenhuggerier. Typ Högsma. Man kan till och med hitta en snygg natursten och välja typsnitt och sedan blästrar de in texten du valt i stenen. Annars kan du designa din egen sten och komma med ritning. Där finns också ett gymnasium, Stenforsa som sysslar med stenhuggeri, de brukar ta emot beställningar. Ring och fråga. De är jättetrevliga där uppe Lycka til!

Här är en länk till gymnasiumet. www.stenforsa.nu.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Freiya

du kan inte tänka dig ett vanligt träkors då?
    Vi fick avliva våran hund pga diabetes för drygt en månad sedan, jag ska göra ett vitt träkors och skriva namn och datum på. blir jättefint tror jag.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • målvakten
    SagaLee:

Tack för tipset, ska kolla upp det.

Freiya:

har tittat på träkors men det är något med en sten jag fastnat för.
    graverad sten kommer passa bättre in med det andra som jag planerar för hans sista vilo plats.
    Vila i frid Mickies
  • Diablo

Man kan gjuta en själv också i betong. Kan bli jättefint!

Har man tur behöver man inget vett!
  • lillamillan

Vi åkte ut till ett stenbrott och köpte en fin oval sten, sen skrev jag själv med lackfärg på den. Det blev jättefint och inte så dyrt. Vi begravde min älskade katt för snart ett år sedan ute på djurkyrkogården vid kaknästorndet, blev kanon med en natursten.

Lycka till med letandet.

• magplask

jag tänkte också göra nåt liknande till min hund, men jag ångrade mig angående gravstenen.
    jag hittade såna här små stenar som finns på endel inredningsbutiker, köpte två som det står "saknar dig" och "min prins".
    Det kommer passa bättre med små stenar där han ska ligga än en stor... men jag kommer för alltid minnas dagen han somnade in, 8 januari -10 kl 9.30 Gråter

Svar på tråden Gravsten till älskad katt