• plastblomman

pojk namn som passar med Liam

Hej, vi väntar lillebror i november. Storebror heter Liam. Vi är helt låsta på pojknamn som passar ihop med Liam.
    Snälla, ge oss några tips på passande namn!!!

• Svar på tråden pojk namn som passar med Liam
  • seejtaan

hon frågade vad som passade med Liam?

• plastblomman

Tack för allas namnförslag.
    Eftersom Liam är förkortning av William och är som nämts ovan, ett irlänskt namn, gör namnvalet det svårare. Vill inte ha ett "vanligt" svenskt namn på lillebror. Ska passa ihop med ett internationellt namn.

• Loppa

Liam & Leo tucker jag passar.

Lycka till!

• Ninakarolina

liam och linus.... lilla linus...:d

• hakalith

får alltid frågan om Liam och Theo är förkortning av William och Theodor.. vilket det inte är.

• plastblomman

Vi satt igår kväll och pratade namn till lillebror. Vi var lite inne på namnet Leon. Jag frågade Liam om han tycker lillebror ska heta Leon svarade han; Åh mamma, vilket fint namn. Det är så fint så jag nästan börjar gråta...
    - Min underbara Liam! Är han inte bäst?
    Det lutar åt namnet Leon. Kan inte gå emot storebrors spontana ord!

• LinaIda

Leon är jättefint, men bered dig på att folk kommer att föväxla deras namn, även om du själv tycker att de låter väldigt olika. De är lika långa och har liknande fonetik, liknande ljudbild alltså (iaf om man uttalar dem på engelska). Inte för att jag har några bättre förslag. Vi lutar åt Damon om det blir en pojke (med amerikanskt uttal eftersom min sambo är amerikan), men är rädda att det är för likt Demon Tungan ute.

• plastblomman

Några andra som har synpunkt på ovan inslag

• snuppis
    Loppa skrev 2010-07-25 21:44:49 följande:
    Liam & Leo tucker jag passar.

Lycka till!
    precis vad jag tänkte skriva
  • Rosa Tussilago

Vi väntar en liten i November & ifall det är en poke så blir det Liam. Storebror heter Viggo.
    Även Leo e fint.

• mörkergömma
    plastblomman skrev 2010-07-26 13:14:56 följande:
    Vi satt igår kväll och pratade namn till lillebror. Vi var lite inne på namnet Leon. Jag frågade Liam om han tycker lillebror ska heta Leon svarade han; Åh mamma, vilket fint namn. Det är så fint så jag nästan börjar gråta...
    - Min underbara Liam! Är han inte bäst?
    Det lutar åt namnet Leon. Kan inte gå emot storebrors spontana ord!
    Vilken underbar kille! haha
  • K09

Om vi får en liten pojke i Septemer vill vi att han ska heta Elian!
    Eller kanske Elion... passar till Liam.

Liam & Ellion
    Liam & Elian

Svar på tråden pojk namn som passar med Liam