• Hormonermedhumör

Negativt med CB Digitala graviditetstest men positivt med ett annat test ?

Är det någon som fått negativt resultat med CB digitala graviditetstest innan BIM men positivt med ett annat graviditetstest ? Berätta i sådana fall Era erfarenheter...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-18 14:21
    Är endast intresserad av att höra människors erfarenhet av CB DIGITALA gravidtest jämfört med andra gravidtest !

• Svar på tråden Negativt med CB Digitala graviditetstest men positivt med ett annat test ?
  • EJai

Jag fick bra svagt med cb på bim dagen med cb men starkt med danska test från ullared. Va gravid. så kanske det som visat gravid är mer knsligt och kräver inte lika mkt hcg. för kissa eftermiddag med ullared testet och mogon med cb. dessurom 2dgr innan bim med ullared

• Mrs N

HEj.
    Jag testar negativt med CB digitalt och svagt positivt med testlagrets stickor.. fattar noll...
    Hur gick det för dig??

• Hormonermedhumör
    Mrs N skrev 2010-07-20 09:28:15 följande:
    HEj.
    Jag testar negativt med CB digitalt och svagt positivt med testlagrets stickor.. fattar noll...
    Hur gick det för dig??
    Ok. Testade du då med samma urin ? Med morgonurin ? På vilken dag i relation till BIM ? Har du symtom ?

Har inte testat med nåt annat test än men ska förmodl göra det ikväll...
  • Skarpa

Det digitala från CB är inte så känsligt (det krävs ganska mycket hormoner för att det ska känna att du är gravid), medan andra tester är känsligare. Jag har testat positivt med känsligare tester, medan det digitala från CB visade att jag inte var gravid.

Om du testar igen om ett par dagar, med morgonurin, så blir säkert också det digitala positivt.

• Hormonermedhumör
    Koo skrev 2010-07-20 10:03:21 följande:
    Det digitala från CB är inte så känsligt (det krävs ganska mycket hormoner för att det ska känna att du är gravid), medan andra tester är känsligare. Jag har testat positivt med känsligare tester, medan det digitala från CB visade att jag inte var gravid.

Om du testar igen om ett par dagar, med morgonurin, så blir säkert också det digitala positivt.
    Någon skrev här på FL att den och CB`s vanliga mäter på samma nivå av hcg...
  • Skarpa
    Hormonermedhumör skrev 2010-07-20 10:14:22 följande:
    Någon skrev här på FL att den och CB`s vanliga mäter på samma nivå av hcg...
    Jo, det kan nog stämma. Har inte testat med CB digital och CB icke-digital. Däremot har jag förstått det så att det digitala har en optisk läsare som läser av plusstrecket inuti testet, och ger svar utifrån det, så om det är mycket svagt så är det ju inte omöjligt att det missas av läsaren heller, medan en människa skulle kunna se strecket i stark belysning från en viss vinkel, till exempel. Andra tester är ju känsligare, t.ex. stickorna från billiga tester, så om ett CB (digitalt eller ej) visar negativt så kan ett sådant visa positivt om det är fråga om mycket låga hormonhalter.
  • Hormonermedhumör
    Koo skrev 2010-07-20 10:29:25 följande:
    Jo, det kan nog stämma. Har inte testat med CB digital och CB icke-digital. Däremot har jag förstått det så att det digitala har en optisk läsare som läser av plusstrecket inuti testet, och ger svar utifrån det, så om det är mycket svagt så är det ju inte omöjligt att det missas av läsaren heller, medan en människa skulle kunna se strecket i stark belysning från en viss vinkel, till exempel. Andra tester är ju känsligare, t.ex. stickorna från billiga tester, så om ett CB (digitalt eller ej) visar negativt så kan ett sådant visa positivt om det är fråga om mycket låga hormonhalter.
    Frågan är varför så många får pos med CB´s vanliga men neg med CB´s digitala om de mäter på samma nivå ?
  • Mrs N
    Hormonermedhumör skrev 2010-07-20 10:01:33 följande:
    Ok. Testade du då med samma urin ? Med morgonurin ? På vilken dag i relation till BIM ? Har du symtom ?

Har inte testat med nåt annat test än men ska förmodl göra det ikväll...
    Ja det var med samma urin och det var nu på morgonen. Strecken är supersvaga, nästan som spök-streck men dom finns där. Har inga symptom alls, lite ömma bröst bara. Vet inte alls hur jag ska tyda allt...
  • Mrs N

Nu har jag testat med gravtest från testlagrert och fått plus på dom som är rätt tydliga. ska teta med ett digitalt igen så får vi se.
    Bröt upp det digitala jag provat med förut som visar negativt och den har registrerat hormon så det fanns två streck där men texten löd ändock "inte gravid" fast dom registrerar på samma hormon... skumt..

• Kaosmamma

Hej jag trodde att jag var gravid i juni, lagt upp bilder i ett av mina inlägg.. Finns två bilder i mitt galleri på två av testerna, Plussade svagt 3 ggr.. Med cb. Tog digitalt o det var negativt.. Mensen var ca 3 dagar försenad men sen kom den, så jag var inte gravid. De var svaga men ändå så strecken syntes med mobilkamera...

Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Negativt med CB Digitala graviditetstest men positivt med ett annat test ?