• tjejen87

ont i nedre delen av magen och underlivet, v32 snart v33

jag är gravid i vecka 32, snart 33 om någon dag.

dom senaste dagarna nu har jag haft riktigt ont i nederdelen av magen, och även underlivet.

det gör ont när jag går, så jag får gå framåtlutad. när ja ligger i sängen så gör de ont, speciellt i underlivet när jag ska vända mej från ena sidan till den andra. det känns lite som de drar i underlivet.

det är verkligen obehagligt. o de gör ont när jag går. jag vet inte, är detta normalt?

detta är mitt tredje barn, men kan inte minnas att jag haft såhär ont förut.

någon som varit med om liknande eller vet något om det? ska de verkligen vara såhär eller är det något på g. eller ngt som är fel?

jag är jättetacksam för alla svar =)

• Svar på tråden ont i nedre delen av magen och underlivet, v32 snart v33
  • Rollindynamite

Kan de va så att bebis har lagt sig med huvudet neråt kanske? De kan väl kännas på lite olika sätt tror jag, för mig började det hugga i underlivet och göra lite ont i nedre delen av magen ibland då det blir lite trångt när h*n sjunker ner i bäckenbenet.

• tjejen87

det kanske det kan vara.
    men de gör ju såå ont, grr.
    hur länge kan detta hålla på då?

• maddejakobsson

ja har åxå det så.... de e så jobbigt är i v 32+5 har väl haft det så ett par veckor men har bara blivit värre..... blir tokig.... är så j-vla less på detta nu.... vi får hålla tummarna på att det blir bättre...

• Rollindynamite

Ja det gör jätte ont på mig också ibland! Ibland kan de komma rediga hugg så det känns så man svimmar nästan! Som en kniv i underlivet :P. Ja du jag vet inte.. för mig har de gjort ont från och till i en mån kanske, men de har absolut blivit bättre än de va först, min barnmorska förklara att när barnet ligger med huvudet neråt och rör på sig kan de göra ont där nere och de mjukas upp, de kunde till och med göra förlossningen enklare om barnet rört på sig mycket neråt så det mjukats upp ordentligt, då öppnar man sig fint sa hon, men man får ju stå ut med lite smärta innan då :P Men det kan det väl vara värt!

• akiire

Hej! Jag är v 32+6  och har exakt samma smärta. Har haft det sen några veckor tillbaka men nu är den mer påtaglig när jag lägger mig ner och ska vända sida. Har även fått problem med ischias tror jag.

• Belliboll

När det hugger till så är det ligamenten, trodde min bm iaf. Känns framförallt när man vänder sig i sängen. Det som gör ont när man går, så det känns som om man vill böja sig framåt är foglossning. Har fått mer besvär av det de sista veckorna är i v. 32+6 nu, inte ett dugg skönt så jag förstår hur det känns

Tvåbarnsmamma med en tredje på väg, BF 6/9
  • tjejen87

okej.. trodde inte foglossning kunde kännas så mycke, aj!
    men de e bara o stå ut, de e ju ändå värt det i slutändan iaf ;)
    lycka till allihopa!

Svar på tråden ont i nedre delen av magen och underlivet, v32 snart v33