• Skarpa

Har du medvetet gett ett felaktigt råd till någon här på FL

Det kan handla om råd både i trådar eller inbox, och alla typer av frågor - allvarliga som småsaker

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du medvetet gett ett felaktigt råd till någon här på FL
  • BillyX

Nej, ser inte riktigt vitsen med att luras.

• Elsans

Nej, har inte varit frestad. Däremot har jag varit frestad att i den 323e "är jag gravid"- tråden jag ser den dagen gå in och skriva "Nej, tyvärr. Du är steril"  Demon

• Skarpa
    Elsans skrev 2010-07-18 21:14:09 följande:
    Nej, har inte varit frestad. Däremot har jag varit frestad att i den 323e "är jag gravid"- tråden jag ser den dagen gå in och skriva "Nej, tyvärr. Du är steril"  Demon
  • Hejåhå
    Hehe, håller med. Hur ska vi veta? (även om jag själv bidragit med en hel del sådana inlägg Skäms)
    BF 9/3-2011
  • Skarpa

Jag har gjort det någon gång, men inte i någon allvarlig fråga. Kan såklart ( ) inte berätta precis vilken fråga det handlade om, men det var en tråd där någon frågade om man kunde göra något på ett visst sätt, men liksom inte nöjde sig med de tjugofjorton nej-svaren hen fick, så då skrev jag ett ja-svar, bara för att se om hen skulle ta till sig det. Och det gjorde hen såklart Tungan ute

• Elsans
    Koo skrev 2010-07-18 21:17:02 följande:
    Jag har gjort det någon gång, men inte i någon allvarlig fråga. Kan såklart ( ) inte berätta precis vilken fråga det handlade om, men det var en tråd där någon frågade om man kunde göra något på ett visst sätt, men liksom inte nöjde sig med de tjugofjorton nej-svaren hen fick, så då skrev jag ett ja-svar, bara för att se om hen skulle ta till sig det. Och det gjorde hen såklart Tungan ute
    hahaha, fan va kul! jag är även sugen på att i någon av de tre miljoner trådarna i KR i kroppsligt-forumet där det står några random symptom i TS och som överskrift är det typ "hjääääälp vad tror ni att det är för fel på mig" skirva som svar: "tråkigt att vara den som säger det till dig men det är AIDS"

(jag själv ser denna önskan om jävulskap som bevis för att jag har hängt här för länge men ignorerar det)
  • MajaVira
    Nej, har inte varit frestad. Däremot har jag varit frestad att i den 323e "är jag gravid"- tråden jag ser den dagen gå in och skriva "Nej, tyvärr. Du är steril"  
    Var såå sugen att göra något liknande i en tråd där TS skrev "jag har BIM idag och har en liten blödning, tror ni att det är mensen eller kan jag vara gravid?" HUR DUM FÅR MAN BLI!!!
  • Lördagkväll

Nja, det beror väl på om ironin gått fram eller ej.. inte alltid jag orkar skriva *ironi* efter något

• Maria A Koberg

Ja, men det var för att jag inte var tillräckligt påläst om ämnet. Bad om ursäkt för det.

• M C

Nej, inte bra allvarliga frågor - de svarar jag alltid seriöst även om det är rätt korkade frågor ibland.

Men ibland är frågan så korkat ställd att jag förutsätter ett troll och då svarar jag som TS förtjänar.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Marzenie o dziecko

Absolut inte-behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

• Snooze

Nej, men jag har nog gett några spydiga (om än dock självklara) råd...typ googla på simpla frågor eller ta ett TEST om du tror att du är gravid, hur tusan ska VI kunna veta?!?

• Lindreas

Ja, det har jag gjort, men i sandlådan bara. :)

Men det här med alla gravid-trådarna... "Är det någon mer som varit trött och sen plussat?", "Är det någon annan som nös strax innan plusset?" och "Jag fick minus på stickan och blöder, kan jag vara gravid ändå?" då har jag god lust att svara helt felaktigt...

I övrigt hänvisar jag till sjukvårdsrådgivningen. :)

• VirrigaVerna

Nej aldrig

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Anton Chigurh

Jag kan va duktigt ironisk emellanåt, men om folk inte fattar det är det inte mitt problem.

Ger dock aldrig felaktiga råd.

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Hercule

Nej, det skulle ha kunnat vara frestande ... men då jag har startat en hel del skämttrådar på det här forumet där jag ofta har skruvat till texten så att de inte ska vara möjliga att ta på allvar men ändå aldrig har varit med om att ingen har tagit dem på allvar så vågar jag faktiskt inte. 

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
Svar på tråden Har du medvetet gett ett felaktigt råd till någon här på FL