• Mrs staar

hur mycket pengar lägger ni på era barn när de fyller år?

som sagt.. hur mycket pengar lägger ni på era barn pengamässigt när de fyller år. och vi kan ta julklappar oxå när vi ändå håller på

jag o min man är lite oense om hur mycket som ska läggas. jag anser att 1000 kr är en rimlig summa eftersom allt är så sjukt dyrt. man får ju inte mycket för pengarna.
    min man anser att kanske 500 kr räcker.

hur gör ni i eran familj?

skriv gärna hur många barn ni har oxå

• Svar på tråden hur mycket pengar lägger ni på era barn när de fyller år?
  • La Lola

Födelsedagar; max 500.
    Julklappar; ca 1500.

Detta gäller Alma.
    Hedda får för en mindre summa än så.
    Hon är ju bara 1 år.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lena

Vi ger dottern för kanske 500kr, det tycker jag räcker. Enstaka tillfällen kommer hon nog få mer om hon önskar sig något särksilt. Annars får hon spara, det är bara bra att lära sig det i ung ålder.

Vår dotter är två år.

• Bonanza

Menar du bara presenterna eller allt övrigt?

Presentmässigt lägger vi väl mellan 500 - 1000, beroende på önskningar och behov. Men sen tillkommer ju kalas (ofta flera stycken), dekorationer etc etc.

• padr3

Behöver väl inte överösa barnen i presenter. Att fylla år är ingen prestation i sig, och ska ju inte belönas på det sättet. Däremot kan ni ju belöna bra betyg, framgång i sport och såna saker.
    Det räcker gott och väl med 500 kr sammanlagt från er båda.

• Mrs staar

jag menade summan man lägger enbart på presenterna.

ni som lägger mer på julklappar.. lite nyfiken på varför..

jag har tre barn. äldsta är 8. mitten 6 och yngsta 4.

• Juppepuppe

Än så länge lägger vi ca 500 både födelsedag och jul (hon fyller tre om nån vecka). Sen när hon blir äldre får man väl lägga mer eftersom hon då kommer att önska sig specifika saker och dde kommer förmodligen att vara lite dyrare. Nu blir hon ju glad för det mesta!

• sonen08

sonen är 2 år och han får leksaker som ja vet att han gillar och va de kostar de bryr ja mig inte de kan var runt 100 kr eller uppåt han bryr sig inte om va de kostar bara de är något som intresserar han SÅ ja ser hellre att de är kul och roligt än va de är värt.

• Queenie70

Lillen fick kalas och present för under 1000 kr. Presenterna kostade ca 300. Han är två år.

• Queenie70

Men då hade jag tur som en tok ska tilläggas. Presenten jag bestämt mig för var nedsatt från 799 till 199.

• Mrs staar

min dotter som älskar barbie tex. de kostar ju över 300 spänn. då skulle hon i snitt få en barbie och kanske en leksak till eller ett klädesplagg. då är man uppe i 500 kr.

o sönerna som önskar sig elektroniksaker som tex mobiltelefon (för den äldsta) och tv spel till den andre. ja då skulle de ju bara bli en present...
    jag vet inte. känns lite snålt.

Svar på tråden hur mycket pengar lägger ni på era barn när de fyller år?