• mariekexxx

Spolning av äggledare

Hej!

Vet någon var man kan få hjälp med spolning av äggledarna?

/Marie

• Svar på tråden Spolning av äggledare
  • mammaNena

vänd dig till en privat gyn eller till landstinget.

• mariekexxx

Vet någon vart man kan få hjälp att utföra en HSSG, gärna i Stockholmområdet?

/Marie

• Isola80

Varför ska man göra det?

Vi kan få barn för vi har ett, men nu verkar det svårare med nr 2....

• OnlyOne
    Isola80 skrev 2010-11-19 15:28:54 följande:
    Varför ska man göra det?

Vi kan få barn för vi har ett, men nu verkar det svårare med nr 2....
    I mitt fall gjorde de en spolning för att se att livmodern och äggledarna ser bra ut och att äggledarna har fri passage. De kan ibland vara tlltäppta så att säga. I mitt fall är passagen tydligen trång... Vi får se vad gyn tycker om det och vad följden blir...

Hur snabbt fick ni 1:a barnet? Hur länge har ni försökt med nummer 2?
  • Isola80
    OnlyOne skrev 2010-11-19 15:57:51 följande:
    I mitt fall gjorde de en spolning för att se att livmodern och äggledarna ser bra ut och att äggledarna har fri passage. De kan ibland vara tlltäppta så att säga. I mitt fall är passagen tydligen trång... Vi får se vad gyn tycker om det och vad följden blir...

Hur snabbt fick ni 1:a barnet? Hur länge har ni försökt med nummer 2?
    Första barnet var oplanerat, vi körde med avbrutet... Det andra trodde man skulle gå lätt som en plätt. Vi har försökt i 6 mån, vet att det inte är så länge men det känns jätte länge.

Sökte du hjälp efter ett tag och man gjorde en undersökning då eller? Hur länge har du försökt? Är det första barnet?
  • OnlyOne
    Isola80 skrev 2010-11-22 12:03:01 följande:
    Första barnet var oplanerat, vi körde med avbrutet... Det andra trodde man skulle gå lätt som en plätt. Vi har försökt i 6 mån, vet att det inte är så länge men det känns jätte länge.

Sökte du hjälp efter ett tag och man gjorde en undersökning då eller? Hur länge har du försökt? Är det första barnet?
    Allt är ju relativt... För er kanske 6 mån är länge som har haft det lätt annars. I vårt fall har det gått några år... Jag har aldrig varit gravid men min sambo har varit på väg men tjejen gjorde abort. Vi började utredningen i mars tror jag. Hoppas det snart är vår tur men det verkar luta åt IVF.
Svar på tråden Spolning av äggledare