Inlägg från: Överbandsfürern |Visa alla inlägg
  • Överbandsfürern

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Men nu resonerar du väl ändå lite i nattmössan.
    DU anser att barnen alltid ska komma först, men sen vägrar du ha nåt med barnen att göra.

Har ni delad ekonomi kan jag _kanske_ förstå att du resonerar som du gör... eller nej, det gör jag inte.
    Varför kan du inte köpa kläder till de flickorna, då du ändå köper till din dotter, borde inte ta så mycket mer tid. Och vem är du eg? eftersom din tid verkar vara så dyrbar.

Stackars barn som har en sån STYVMOR (ja, i detta fallet är det verkligen en negativ klang i ordet)
    Lagar du ens mat till dem när de är hos er den veckan, eller får pappan sköta det också.

• Överbandsfürern
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 14:38:01 följande:
    Vi valde olika dagis eftersom barnen redan gick på dagis nära sin mamma, på andra sidan stan, typ. Dessutom ville jag verkligen ha min dotter på ett Ur- och Skur- dagis, vilket dom andra barnen inte gick på. Jag tycker inte att jag ska gå och leta kläder till hans barn på hans bekostnad. om han vill att hans ungar ska ha andra kläder än dom han väljer, så får väl han ge sig ut själv. Jag är inte hans personal shopper. Jag har föreslagit att han ska ge pengarna till barnens mamma och så kan hon shoppa åt dom då, eller farmor, men tydligen så kan farmor inte gå på stan för hon har onti ryggen, och kna inte internet. Och mamman vill han inte ge pengarna till för då kommer hon bara att spela bort dom. Förresten är det inget fel på H&M på det sättet. Jag är ju noga när jag tar fram kläder åt dom andra från garderoben också, och matchar. Men personligen hade jag inte valt dom kläderna.
    men vadå på HANS bekostnad
    how about: du gör barnen glada?
    Ja menar, de måste ju trots allt stå ut med dig en hel vecka åt gången... poor children

Hur kan man ens vara så egoistisk.
    Se det som en kul grej, du blir med din sambo ut när du shoppar kläder till ER dotter.. åsså kan du visa vad han kan shoppa till SINA döttrar.
    Kanske känns det bättre om han betalar dig för att göra det, om du nu inte kan göra nåt sånt för att det är KUL att shoppa...
    Barnen måste verkligen känna sig älskade i ert hem

Ja, jag är ironisk om det inte framgick...
  • Överbandsfürern

Barn är inte dumma.
    Ja en sån sak som kläder kan få barn utstötta faktiskt. Hans barn kan gå ihop sig och vara elaka mot din dotter, för att HON får all uppmärksamhet, fina kläder osv. Och det är knappast din dotters fel och heller inte flickornas fel i så fall. Utan NI VUXNA, som ser till att det blir en klyfta mellan syskonen.

Dra ihop till ett möte då om du upplever det kämpigt och irriterat. Innan det går ut mer över barnen.

Men att pappan skickar med dig pengar om du går och handlar till er dotter, så du kan handla nåt till hans barn, det är väl inte så mycket begärt.

Jag gör så tom åt mina kompisar om det skulle vara att de inte hinner ner på stan eller så. Och vet du, jag tar inget betalt för det heller, utan gör det för att det är KUL att hjälpa till!

Och beställer du på nätet kan du väl klicka nån extra gång och beställa till hans flickor med, så kan ni ju dela på frakten.

och hur tvättar du eg om dyra märkeskläder blir urtvättade fort

• Överbandsfürern
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 15:01:14 följande:
    Jo, det håller väl, men jag tycker det är skoj att köpa till min dotter också, för att hon är en sån liten primadonna och älskar att få nya kläder. Och så himla gullig i allt!
    Och hur ser du hans barn då? Som fula små ankungar som går runt i trashiga HM kläder.
    Inte ens om du skulle få nya kläder gratis i flickornas strl så skulle du ge dom till dem, nej då skulle du säkert spara tills din lilla docka kan ha det.
    Ledsamt att läsa när det görs sån skillnad på barn tycker jag.
  • Överbandsfürern

Tycker samtidigt att flickornas pappa är en stor toffel som faktiskt accepterar hur du verkar bete dig mot hans barn.
    Sedärja, en liten prins som ska sättas upp på en pedistal, medan de två flickorna sitter på två trasiga pallar.

Ja, kläderna gör mycket. Och flickorna kanske snart funderar på varför inte de har lika fina kläder som sin syster primadonnan.

Nä, jag lägger ner.

Min åsikt kvarstår dock. DU är en hjärtlös STYVMOR som eg skulle önska att flickorna inte fanns. (det är den bilden jag får iaf)

Är du en sån styvmor som planerar semestern utifrån när hans barn är hos sin biomamma eller?

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...