• yonasam

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Fy faan för mäniskor som du!
    Skärp dig!!
    Du visste väl att han hade barn innan ni flyttade ihop?
    Alla barn i ett hem borde behandlas lika oavsett vems barn de är...de har inte varit med och bestämt den här situationen...det har DU och deras pappa gjort...Väx upp och ta ditt ansvar som en myndig person....
    Jag brukar inte skriva eller svara här på FL men ditt inlägg gjorde mig allvarligt illamående inför hur äckliga vi männiksor kan vara ibland.
    USCH och FY SKÄMS PÅ DIG!!

• yonasam
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 15:27:41 följande:
    Fast det får ju bli ett senare problem i så fall. jag får väl förklara för dom att dom får be sina föräldrar om kläder. Det kommer dom iallafall att få av sin pappa sen, typ llt dom vill ha. han är bara inte intresserad själv, men kommer ge dom saker dom önskar sig senare.

Jag tänker inte lägag mina pengar och min tid på sådant som deras föräldrar ska stå för. jag är inte deras förälder.
    Du är visst deras förälder vare sig du vill eller inte
  • yonasam

Det handlar om att hon skiljer på barnen...oavsett på vilket sätt man gör det så tar barnen skada..det är så jag resonerar....
    Ochd et handlar inte alls om bara kläder...TS säger själv att hon inte l"ämnar/hämtar/ på skola för det är inte hennes ansvar"
    Det där är inte respekt,acceptans och vänlighet det där är bara äckligt och motbjudande....

• yonasam
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 15:39:29 följande:
    Tack. och jag vill än en gång påpeka att dom HAR kläder. bara det att deras förldrar inte bryr sig om märkeskläder, medans jag gör det åt mitt barn.
    Var ditt barn även med på prinsessbröllopet som en VIPgäst?

Herregud!
  • yonasam
    sextiotalist skrev 2010-07-19 19:11:00 följande:
    TS är inte barnens förälder, om jag förstått så har barnen en mamma och en pappa, det är dom som är deras föräldrar. Min sambo har två barn sedan tidigare, jag har aldrig haft en föräldraroll gentemot dom.

Den relation man har med sin partners barn kommer aldrig, vilka ord man än sätter på den, vara en föräldraroll.
    Skojar du eller?
    Om man är styvförälder/permanent vuxen i barnens liv så har man ett föräldraansvar för barnen
    ALLTID
    sen kan man ju välja att inte ta sitt ansvar som vuxen...det är en annan sak
    Jag hålled >Clotilda....helt och hållet
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...