Inlägg från: Gladabarnensmamma |Visa alla inlägg
  • Gladabarnensmamma

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

" jag fattar inte hur man kan göra en så stor grej av det som biomamman gjort."
    - jag tycker du gor minst lika stor affar av hela grejen sjalv.

Det maste verka lite fanigt i andras ogon att se eran familj med en liten markeskladd princessa och sen de andra tva "vanliga" tjejerna som du "inte nattar och haller pa" med. Jag ar sjalv bonus & biomamma till 2+2 barn och kan ofta halla med andra bonusmammor att det kan vara jobbigt, men ditt inlagg tar verkligen saken till sin spets och jag tycker du helt har missuppfattat din roll & ditt ansvar som sambo & bonusmamma.

• Gladabarnensmamma
    Anonym skrev 2010-07-19 15:38:07 följande:
    Låter som en klassisk askungen berättelse. Jag är sååå innerligt glad att jag hade en bonusmorsa som älskade mig lika mycket som hennes egna två barn och såg mig som hennes eget. Hon handlade samma kläder till oss alla och uppfostrade oss på samma sätt. Idag tar vi hand om henne, det är mitt/vårt sätt att visa tacksamhet och för att jag/vi älskar henne.

Tyvärr tror jag att du kommer få ångra ditt synsätt och beteende i framtiden TS.
    Skont att hora att det finns fler som har perspektiv och kan vara mer inkluderande.
    Det finns sa mycket att saga om en san har (TS) berattelse, men det ar sloseri att tala med en vagg.
  • Gladabarnensmamma
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 15:54:27 följande:
    Igen, dom har sin pappa som köper kläder till dom. Varför ska då jag?
    Valdigt manga vet val att klader ar en symbol for status och nagot man identifierar sig med. Det behover man knappast 20p  konsumen/beteende tvetenskap for att begripa. Kluriga marknadsforare (mig sjalv inkluderat) listar ut manniskors behov & svagheter for att kunna salja fler (och dyrare) produkter.

Marken ar business baserat pa psykologi. Darfor ser jag kladerna som en symbol for en hel rad andra varderingar och behov - och en hel del annat du sagt bekraftar for mig att du gor stor skillnad mellan de barn som bor i ditt hus.

Som biomamma tycker jag att man far acceptera att kostnader for bonusbarnen ar en del i bagaget man flyttar ihop med. Ex: min man & hans ex har skickat sina barn till privatskola och det har givetvis paverkat varan gemensamma ekonomi jattemycket. Sen tycker jag det ar hemskt (ja, hemskt) att du later din dotter vara lilla prinsessan hemma nar de andra flickorna ar sa nara i aldern. Vanta du bara tills tjejerna borjar fatta galoppen... Som nagon sa, jag tror du kommer angra ditt beteende senare.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...