Anonym (??) skrev 2010-07-20 05:28:43 följande:
Ja vi kvinnor är ju så bra, hör på många förhållande där mannen handlar och kvinnan gnäller över att han köpte mellanmjölk istället för lättmjölk, tvättmedel med äppeldoft istället för lavendel osv, du är säker en av dom...
Eftersom jag förstår hur chopchopsong resonerera så är jag säker på att både hon och jag inser att våra respektive är tänkande män och går inte i taket om han skulle köpa, enligt mig, fel saker.
Jag är aldelse säker på att är det någonstans man inte hittar oss, då är det bland dessa kvinnor som gnäller över detta.
Skulle också tro att vi båda är säkra på att våra män är suveräna pappor och axlar sitt föräldraskap bra och att de inte behöver curlande kvinnor kring sig.
Jag kan erkänna att jag har ett kontrollbehov när det gäller hemmet, men jag är jäkligt bra på att hålla käften och blunda för "misstagen" min sambo gör.
Jag tror faktiskt att vi kvinnor som inte går in och axlar en föräldrarroll som vi inte har, har hunnit längre i vår jämställdhet (och har troligen jämställda män) än vad många Fl-kvinnor.
Tänk, vi anser att våra män är fullt kapabla att handla kläder åt sina barn, att natta sina barn, att packa deras gympakläder, hålla reda på läkartider, gå på utvecklingssamtal, vi tror oss veta att dessa män klarar av att sköta sitt föräldraskap tillsammans med sina barns mamma utan att vi behöver "avlasta" dom.
Det kan ju vara därför vi valde dessa män.