Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Har bara läst TS och rynkade väl en aning på näsan...
Min sambo har 2 barn sedan innan, och nu väntar vi ett gemensamt.
Min åsikt, oavsett vad alla andra tycker är att har man valt att leva med någon som har barn sedan innan så tycker jag att man hjälps åt, för att alla ska känna sig som en i familjen.
Dock förstår jag väl kanske att TS inte vill lägga sina pengar på kläder och dylikt till sambons barn.
Men i mitt fall så har vi gemensam ekonomi, och eftersom jag tycker det är roligt att handla så är det jag som köper kläder till hans barn. Och jag använder "mina" pengar till det. tar mina slut så får jag av min sambo... Dvs vi gör liksom ingen skillnad på våra pengar... Och barnen behöver ju kläder.
Jag får en olustig känsla när jag läser TS, känns liksom som om TS inte ser sin sambos barn som sin familj, och gör skillnad på deras gemensamma o hans barn.
Sådant märker barnen och kan må dåligt utav det.
Nu säger jag inte att hon ska springa o köpa märkeskläder åt hans barn, men jag reagera på det här med nattningen och varför inte kunna köra hans barn oxå...
Undrar lite om hans barn trivs hemma hos er om du inte bryr dig om dom.... som det verkar...
Det måste kännas som barn att se sin pappas tjej pussa o natta sin pappas andra barn men inte dom...
Det är för mig ganska oförståligt.
Pengar och inköp är en sak, men bor man tillsammans så har man som vuxen i familjen ansvar tillsammans över de barn som finns. Se till att dom trivs och mår bra.
Nu vet jag ju inte hur allt står till egentligen på den fronten, men jag bara fick den känslan när jag läste TS, att hon inte bryr sig spec mkt om hans barn.
Men som sagt jag har inte heller läst hela tråden....