Inlägg från: Anonym (oui!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oui!)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

har bara läst senaste sidan men skämtar ni eller? det är TS kille som har valt att skaffa två barn innan, hon ska verkligen inte behöva lägga ett öre på de barnen, de har redan två föräldrar som får försörja dem. bland det dummaste jag hört!

• Anonym (oui!)
    Anonym (Fy faaan) skrev 2010-07-19 19:16:17 följande:
    Skulle min man göra sån skillnad på mina 2 barn jag hade sedan innan och de 2 vi nu har gemensamt skulle jag ledigt be honom dra åt helvete !!  han behöver inte ÄLSKA dem, det kan man inte kräva, men han har valt att leva med oss och ALLT vad det innebär.
    Som tur är är han inte ens i närheten av den vidriga styvförälder du verkar vara Skrikandes
    Är det någon som har TVINGAT dig att leva med en man med barn sedan tidigare eller ?
    Usch, får mig att tänka på styvmamman som fick sambon att ta livet av sin lilla dotter för att hon var svartsjuk...
    men jesus, du kan ju inte mena allvar nu?
  • Anonym (oui!)
    Anonym (Fy faaan) skrev 2010-07-19 19:28:42 följande:
    ...nu handlade det ju tydligen inte bara om att ts inte vill lägga sina pengar på killens barn.. Hon vill ju inte ens ENGAGERA sig i dem alls . Inte slösa tid på att välja kläder till dem ens om nån annan betalar. Inte ens lämna på dagis ibland... Inte natta osv. osv. 
    Allt står väldigt tydligt i trådstarten, ts. vill ha så lite involvering i dessa styvbarn som möjligt.
    Fattar inte att pappan går med på detta !
    vad är problemet? det är ju inte HENNES barn. det är ju inte så att de ligger ensamma i mörkret utan nattning och aldrig borstar tänderna, de har ju en PAPPA som gör det, som är barnens förälder.
  • Anonym (oui!)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 20:05:03 följande:
    Nej men hallå, har det här tagit en vääääldigt konstig sväng nu? För att jag väljer att låta barnens föräldrar faktiskt vara föräldrar åt sina barn och natta dom och köpa kläder till dom, är jag en vidrig människa? Och nån kom ooooosökt att tänka på nån som fått sin sambo att döda sitt barn för att hon var svartsjuk. Herregud!!!

Jag är verkligen inte svartsjuk på barnen, och tycker att deras pappa ska ta det största ansvaret för dom den tiden dom är här. Naturligtvis kommer min sambos 3 barn först för honom.

Det intressanta här är, tycker jag, att inte EN ENDA EN, ifrågasatt pappan med pengar som inte idds köpa annat än H&M, biomamman och farmor som vill att barnen ska ha samma kläder med som inte lyfter ett finger för att se till att dom får det om det nu är så himla viktigt. Istället är det jag som förstör barnens liv och får dom att känna sig utanför. jag brukar följa med den stora tjejen till ridskolan ibland den helgen hon är här. Förstör jag min dotters liv då? Känner hon sig utanför? Eller lillasystern till den äldsta, efetrsom hon är för ung för att gå på ridskola, ska inte heller storasyster få gå på ridskola då?

Hade jag varit styvfar i precis samma situation, hade ingen reagerat. Och det här med dagis, varför ska jag åka hemifrån en timma innan jag börjar arbetet för att lämna HANS barn, när han kan lämna dem på vägen till sitt jobb, fast då åka hemifrån halv 7 istället för att jag åker kvart över 7? Ska jag och min dotter behöva tillbringa en timma i bilen för inget då eller? Eller jo, för RÄTTVISAN. Löjligt.
    har en 5-årig styvson, jag köper inte heller kläder, nattar eller borstar tänderna utom nån enstaka gång då jag själv känner för det. han har en mamma och en pappa, den sistnämnda tar hand om honom på vår vecka, han saknas inget. jag är en extravuxen i hans liv och så länge jag behandlar honom respektfullt och är trevlig räcker detta gott och väl. jag är inte hans extramamma utan pappas tjej. vi kommer oftast väldigt bra överens men jag älskar inte honom som "mitt eget" barn och han älskar inte mig som en förälder. inget konstigt med det, fattar inte varför alla blir rabiata.
    jag visste från början att min kille hade barn vv och har accepterat det precis som han har accepterat att jag är barnlös och har gjort ett aktivt val att inte ha barn att natta och köpa kläder till.
    när vi får gemensamma barn har jag själv valt det frivilligt.
  • Anonym (oui!)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 20:34:12 följande:
    tack. Precis, jag har inte valt att vara en förälder till dessa barn. dremot har jag valt att ha dom i mitt liv, då jag valde deras pappa, men det är skillnad.
    precis. tycker det låter som att du behandlar bonusarna jättebra, det blir bara fånigt om man ska leka förälder till nån annans barn om man inte själv vill det hemskt gärna förstås. för en del kommer det naturligt, för mig gör det inte det, däremot engagerar jag mig i att barnet ska må bra när han är hos oss. mamman och farmorn kan ju köpa märkeskläder till de större barnen om det stör dem så mycket. det är inte upp till dig.
  • Anonym (oui!)
    Anonym (jösses) skrev 2010-07-19 20:47:43 följande:
    måste säga att jag läst alla ts svar..och jag är chockad..
    jag hade 2 barn innan jag träffade min man.och nu har vi gemensamma oxå..
    han har ALDRIG  sett skillnad på mina o hans barn..det heter inte ens dina o min det är VÅRA.

han kör o hämtar o lämnar MINA barn på skolan o dagis..
    går på kvartsamtal o föräldrarmöten för MINA barn..
    vad är kostigt med det..
    han pussar o nattar MINA barn..varför skulle han inte det?..
    vi är en FAMILJ vare sig det är hans eller mina
    vi har valt att leva livet tillsammans med alla våra barn..

jag förstår inte dig ts som skriver att du gör det o det ..lagar mat o tvättar åt HANS barn..
    men finns det kärlek???
    kan du ärligt talat säga att du känner kärlek för hans barn

om du o han har ett barn som  är 3 år så har du iallafall varit med dom barnen i över 3 år så du måste väll ha nån känsla för barnen ? eller har jag fel?
    det är väl jättebra att ni har löst situationen som ni har gjort, ts har valt ett annat sätt.
    jag kan ärligt säga att jag inte älskar min bonus och det tänker jag verkligen inte ha dåligt samvete över. jag tycker om honom och behandlar honom bra. att kräva att jag ska älska honom är ju som att kräva att han ska älska mig.
    Anonym (??) skrev 2010-07-19 20:55:19 följande:
    Om man bor ihop har man väl delad ekonomi, och delar ansvar över ALLA barn, vare sig det är bio eller bonus. Inte för att man är tvungen (eftersom man inte är det), utan för att man är mänsklig. 
    Jag skulle lämna min sambo om han gjorde skillnad på vårat gemensamma och mitt barn. Han valde mig OCH mitt barn, det går inte få bara ena. Mitt barn ska vara lika älskat som vårat gemensamma i vårat hem.
    man behöver inte ha delad ekonomi bara för att man bor ihop. jag och min kille har delad och han och hans ex betalar för deras gemensamma barn. fattar inte varför det måste vara så upprörande. jag valde min kille och indirekt hans barn, min kille valde mig och indirekt min frivilliga barnlöshet.
    trevligt förhållande när man blir tvingad att älska andras barn lika mycket som sitt egna.
  • Anonym (oui!)
    milizza skrev 2010-07-19 21:27:21 följande:

Med risk att få mitt inlägg borttaget - vilka häxor det finns på familjeliv!!

Tycker att man ska välja en man utan barn, om man inte kan tänka sig att låta styvbarnet bli en riktig del av sin familj!

Uch uch uch

jag förstår liksom inte problemet? om bonusen/bonusarna har två föräldrar som älskar han/hon/dem över allt annat och har en styv/bonusmamma som inte älskar men tycker om barnet/barnen och respekterar och är trevlig men inte delar föräldraansvaret/den ekonomiska biten, är styv/bonusmamman en häxa då?!
    du får väldigt gärna förklara för mig för jag tycker ditt resonemang är väldigt märkligt.
  • Anonym (oui!)
    milizza skrev 2010-07-19 21:41:47 följande:

Anonym (oui)

Skrev i ett inlägg längre upp Men visst jag kan förklara igen!

Barn förstår mer än vad man tror. Om nu TS lilla 3 åriga bonusdotter har en mamma som skiter i vad hon har på sig, och en pappa som inte bryr sig heller..hur tror du det då att det känns för henne när TS "riktiga" barn får fina kläder och leksaker?
    Visst det kanske inte är TS fel, men det är knappast barnets heller!!

Och som jag skrivit innan, jag har bott varannan vecka hos min pappa, nya fru oh mina halvsyskon. Och vet exakt hur det känndes att under flera år bli särbehandlad!! Som Ts skrev om nattning, så var min styvmor också. Nattade och läste för sina barn, men inte för mej. Det var ingen höjdare.

Och idagens läge hyser jag inga starkare känslor varken för syskonen eller min pappa!!

men din risiga uppväxt kan väl inte vara mall för alla som har en styvmamma som inte nattar?
    och nu låter det som att bonusbarnen får trasiga lumpkläder och gemensamma får prinsesskläder. det är ju upp tll pappan att köpa snyggare, de andra får ju också nya kläder bara inte såna som ts tycker är snyggast.
    med ditt resonemang vore det ju orättvist om ts skulle köpa kläder till bonusarna också, då skulle de ju ha tre vuxna som köper nya kläder medan gemensamma bara har två. milimeterrättvisa funkar inte i alla nyfamiljskonstellationer.
  • Anonym (oui!)
    milizza skrev 2010-07-19 21:49:05 följande:
    Min risiga uppväxt? Eh?

Vad är det för fel på dej?

Min uppväxt var exakt som TS styvdotter!!
    Vad exakt är det du inte kan förstå?
    ursäkta ordvalet, risig i min värld betyder dålig och du själv skrev ju ett inlägg du även hänvisade till där du berättar att du inte tyckte att du hade en bra och rättvis uppväxt. och du verkar inte ha läst ts, det är gemensamma barnet som är tre och mannen har ytterligare två som är fem och sju år.
    och jag förstår inte din upprördhet, alla barnen får ju nya kläder men eftersom ts är klädintresserad köper hon vad hon tycker är snyggt till sin dotter.
  • Anonym (oui!)
    Kojbe skrev 2010-07-19 22:00:17 följande:
    Oavsett vad de tycker så är ju barnen syskon och det måste kännas för jäkligt att behöva växa upp med styvförlädrar som behandlar en så pass illa.
    specificera hemskt gärna vad du menar med "så pass illa". undrar hur du tänker.
  • Anonym (oui!)
    Anonym skrev 2010-07-19 22:04:09 följande:
    Så hur blir de sen när barnen ska komma till deras pappa o tänka att dom inte vill komma p ga av deras pappas sambo Nej man ska ÄLSKA dom o ta hand om dom som om dom vore era egna barn ,,annars varför ens ta ens man där han har barn
    men suck. man är kär i mannen, barnen får man på köpet vare sig man vill eller inte. ens skyldighet är att behandla respektfullt, kärlek kan man inte tvinga fram. det är väl knappast vårt fel att barnens föräldrar separerat och inte får växa upp i en kärnfamilj?!
  • Anonym (oui!)
    Anonym (??) skrev 2010-07-19 22:06:42 följande:
    Jag har absolut inte tvingat honom. Vad har du fått det ifrån? Men jag hade aldrig flyttat ihop med honom om han inte älskade mitt barn och tog hand om det som sitt eget. Jag hade aldrig gått med på dom villkoren som TS ställde. Jag har inte ställt något ultimatum, utan det syns att han älskar barnet, trots att det inte är hans biologiska. Han tar hand om båda barnen lika mycket, och lika kärleksfullt.

Med delad ekonomi menar jag inte att man nödvändigtvis måste ha tillgång till alla pengar, utan att det är oväsentligt vem som betalar vad. 
    jag skrev inte att du har tvingat nån, jag kommenterade att du verkar tycka att er lösning är den enda rätta och att man absolut inte kan vara ihop med nån utan att älska dennes barn.
    jag är jätteglad för din skull att ni trivs med er lösning men alla funkar inte på samma sätt.
    och jag betalar inte för hans barn såvida jag inte själv har lust med det, så nej vi har inte delad ekonomi på det sättet heller.
  • Anonym (oui!)

återigen, är det styvmammornas fel att mannes barn inte får växa upp i kärnfamilj?! killen har valt mig med vetskapen om att han alltid kommer bära huvudansvaret för SITT EGET barn. alla är nöjda med det, barnet vet vilka hans föräldrar är och har massor av kärleksfulla vuxna omkring sig, han klarar sig utmärkt trots att jag bara tycker om och inte älskar honom. hos oss läser pappa saga och nattar för det har alltid varit så. ska jag efter nästan fyra år komma in och bryta den trenden bara för att vissa moralpanikande kvinnor på fl inte ska kalla mig känslokall häxa?

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...