Anonym (jösses) skrev 2010-07-19 20:47:43 följande:
måste säga att jag läst alla ts svar..och jag är chockad..
jag hade 2 barn innan jag träffade min man.och nu har vi gemensamma oxå..
han har ALDRIG sett skillnad på mina o hans barn..det heter inte ens dina o min det är VÅRA.
han kör o hämtar o lämnar MINA barn på skolan o dagis..
går på kvartsamtal o föräldrarmöten för MINA barn..
vad är kostigt med det..
han pussar o nattar MINA barn..varför skulle han inte det?..
vi är en FAMILJ vare sig det är hans eller mina
vi har valt att leva livet tillsammans med alla våra barn..
jag förstår inte dig ts som skriver att du gör det o det ..lagar mat o tvättar åt HANS barn..
men finns det kärlek???
kan du ärligt talat säga att du känner kärlek för hans barn
om du o han har ett barn som är 3 år så har du iallafall varit med dom barnen i över 3 år så du måste väll ha nån känsla för barnen ? eller har jag fel?
det är väl jättebra att ni har löst situationen som ni har gjort, ts har valt ett annat sätt.
jag kan ärligt säga att jag inte älskar min bonus och det tänker jag verkligen inte ha dåligt samvete över. jag tycker om honom och behandlar honom bra. att kräva att jag ska älska honom är ju som att kräva att han ska älska mig.
Anonym (??) skrev 2010-07-19 20:55:19 följande:
Om man bor ihop har man väl delad ekonomi, och delar ansvar över ALLA barn, vare sig det är bio eller bonus. Inte för att man är tvungen (eftersom man inte är det), utan för att man är mänsklig.
Jag skulle lämna min sambo om han gjorde skillnad på vårat gemensamma och mitt barn. Han valde mig OCH mitt barn, det går inte få bara ena. Mitt barn ska vara lika älskat som vårat gemensamma i vårat hem.
man behöver inte ha delad ekonomi bara för att man bor ihop. jag och min kille har delad och han och hans ex betalar för deras gemensamma barn. fattar inte varför det måste vara så upprörande. jag valde min kille och indirekt hans barn, min kille valde mig och indirekt min frivilliga barnlöshet.
trevligt förhållande när man blir tvingad att älska andras barn lika mycket som sitt egna.